Gå til innhold

registrerings hjelp (bur, 4pkts+)


Street Glow
 Share

Anbefalte innlegg

Vist du monterer automatisk strammer på 4pkt beltene så skal d ikke være noe problem. men og få til d er jo litt sirkus i seg selv da. :)

Dette er helt riktig Kjell Rune!

Jeg har snakket mye med Biltilsynet i det siste og de kunne fortelle meg at sålenge 4-punktsbeltene har en slik strammer som vanlige belter har er det ingen problem. Bla. tyske Schroth leverer slike belter.

Jeg har i min E30 slike Schroth belter. Jeg kan bare trykke inn en knapp for å gjøre om til "vanlig" funksjon. Men, når jeg kjører på bane er knappen av slik at jeg sitter helt fast uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i min E30 slike Schroth belter. Jeg kan bare trykke inn en knapp for å gjøre om til "vanlig" funksjon. Men, når jeg kjører på bane er knappen av slik at jeg sitter helt fast uansett.
Er de beltene både FIA godkjent og E-merket? I så tilfelle vil jeg også ha :-)

Jeg har foreløpig fått klar beskjed fra tilsynet om at belter til bruk på gaten MÅ være E-merket, og NBF lar det ikke være tvil om hvilken merking de vil ha, og der er det bare FIA som gjelder.

Så foreløpig har jeg innstilt meg på at jeg skal ha både originale belter og FIA-belter, siden jeg skal ha hvite skilt på min rallybil. Faste 4-punkt seler har forsåvidt ingenting i vanlig trafikk å gjøre. Det er alt for upraktisk å sitte så fast som man må gjøre for at de skal virke etter sin hensikt i vanlig traffikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke godkjent orginale stoler/belter i sammen med bur.
Det tror jeg faktisk ikke skal være umulig. Men man må ha en dialog med tilsynet om hvordan de vil ha det. Hvis man polstrer buret og ikke har deler av buret for nær hodet skal det i teorien gå greit å få godkjent. Dessuten må ikke buret gjøre det alt for vanskelig å komme seg inn og ut av bilen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...