stiifen Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 jah..dere leste rett..jeg vurderer nå å bytte min E36 318IS mot den "nye" bmw mini cooper s med 163hk... Er det noen hær inne på forumet som har prøvd denne bilen?? hvordan er kjøre egenskapene i forhold til bmw`s ubeskrivelige?? hvordan oppfører den seg i høye og lave hastigheter..samt by-kjøring..bilene ser jo usedvanlig råe ut ... vis noen har prøvd en slik en så vil jeg sette stor pris på å få høre deres meninger om denne bilen...det er jo tross alt en "liten" bmw!!! på forhånd takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 hehe..jeg har prøvd en er jo ikke det samme som bmw da..men det er faen meg en utrolig morsom bil og kjøre! Går Ganske så bra å syns jeg..og er vant til biler med litt krutt i Bilen er liten men virker ikke så liten innvendig hvertfall..kjøreegenskapene på den jeg kjørte var Meget bra..var senket 35mm med 17" og 215/45-17 hvis jeg ikke husker helt feil. Satt fantastisk Godt på i svingene etc Oppførte seg fint i de hastighetene jeg var opp i..ikke at den ble testet av meg..men var over 200km/h uten noe som helst vibrering etc. Finnes utrolig fet styling til de å..glassfiber-stylingen er overkommelig i pris men har å karbonstyling som ksoter omtrent 30.000,- Mer enn glassfiberstylinga mens den er helt lik å bilen blir ÛBER fet! kjøp deg en så kommer du ikke til og angre etter mitt syn kost på deg en kompressor til den å så har du en Skikkelig gateracer! Det med senking,tonede ruter og noen fete felger så har du et skikkelig glis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Har kjørt New Mini Cooper. Ble ærlig talt ikke imponert.. Hadde hørt så mye fantastisk om de at jeg ble skikkelig skuffet. For all del grei nok, men ikke fantastisk. Hadde ekte Mini Cooper hele dagen i går, og må si den er mye mer moro, selv om den føles livsfarlig på våt vei... kost på deg en kompressor til den å så har du en Skikkelig gateracer! Cooper S har kompressor originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Fattern har en mini cooper chilli. Denne har understell fra cooper S. Den er helt rå med tanke på kjøreegenskaper, men den er selvfølgelig ikke like komfortabel som bmwen. Det er god plass i forsetet så du får ikke følelsen av at du kjører en liten bil. Fattern og jeg har vært nedover i tyskland og østerrike med denne et par ganger. Fikk coopern opp i 215 på autobahn, og den sitter som støpt på veien selv i denne hastigheten. Når vi var nedover sommeren for 2 år siden, kjørte vi mange forskjellige helt rå fjellpass i alpene mellom østerrike og italia. Serlig et av dem hvor Auto Motor und Sport har kjørt mange tester var helt sinnsykt. Minin ligger så utrolig godt på veien at nedover greide vi å holde følge med de galeste motorsyklistene. Bremser er også noe som er veldig bra på minin. selv etter flere timer med villmannskjøring i alpene var bremsene like gode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Var rundt i bilbutikker i går. Satte meg i en Mini Cooper. Justerte sete og satte meg godt til rette og så meg rundt. Uaæææ... er dette en bil eller ett romskip fra Star Wars? Nei måtte komme meg så fort som mulig ut av den bilen... ikke helt min smak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 d er en kjempe bil liten å jævelig sprek.. den er som en go cart på veien hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiifen Skrevet September 29, 2005 Forfatter Share Skrevet September 29, 2005 ja du har rett i det Gunnar, mini cooper sport leveres med kompressor orginalt og skal vist gjøre unna 0-100km/t på 7,2sek...så det virker som en ganske kvikk liten sak ...jeg er jo ikke interesert i den "vanlige cooper, må være en sport..sporten skiller seg jo litt ut med di 2 senter-stussene bak, takvinge og scoop på panseret .. og man trenger jo ikke gjøre allverden med en slik bil for at den skal bli skikkeli kul..men når jeg skal kjøpe en slik bil så vil jeg jo også ha gode kjøre egenskaper i høy og lav fart...det jeg syns firker så skummelt er jo at det er en veldig liten bil, med litt smal aksel-avstand og 163hk/170v 6000 O/min...på forhjulene...siden jeg aldri har prøvd den, så lurer jeg litt på hvordan den oppfører seg i forhold til andre forhjulstrekkere..spess på vintestid!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 ska du ha den skikkelige mine så må du kjøbe mini cooper john woorks... 210 hk by the way hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Det er ikke, og blir aldri BMW MINI, det er bare Mini. Den bilen er vel så langt fra BMW som det er mulig å komme, det er en rotte med feilhjulsdrift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 ja du har rett i det Gunnar, mini cooper sport leveres med kompressor orginalt og skal vist gjøre unna 0-100km/t på 7,2sek...så det virker som en ganske kvikk liten sak ...jeg er jo ikke interesert i den "vanlige cooper, må være en sport..sporten skiller seg jo litt ut med di 2 senter-stussene bak, takvinge og scoop på panseret ..og man trenger jo ikke gjøre allverden med en slik bil for at den skal bli skikkeli kul..men når jeg skal kjøpe en slik bil så vil jeg jo også ha gode kjøre egenskaper i høy og lav fart...det jeg syns firker så skummelt er jo at det er en veldig liten bil, med litt smal aksel-avstand og 163hk/170v 6000 O/min...på forhjulene...siden jeg aldri har prøvd den, så lurer jeg litt på hvordan den oppfører seg i forhold til andre forhjulstrekkere..spess på vintestid!!! Prøv å få liv i "Cooper S", så får du sikkert noen gode tips. Han kjører grisefort med en Cooper S på Revebanen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 har ikke kjørt cooper s, men vanlig mini, og den syntes jeg var en liten morsom bil. bra kjøreegenskaper tross feilhjulstrekk. men interiøret var jeg ikke spesielt imponert over. alt for mye plastik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 hvorfor ikke kjøpe en works edition? works er et ltrimmings selskap med mini, og bilen har da 200 hk orginalt fra fabrikk. gjør 0 - 100 på 6.7 sec. http://www.einszweidrei.de/mini/newmini ... 2004-1.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Det er ikke, og blir aldri BMW MINI, det er bare Mini.Den bilen er vel så langt fra BMW som det er mulig å komme, det er en rotte med feilhjulsdrift Er jo mange BMW ingeniører som har bidratt er det ikke? Så burde ha litt BMW i seg den også. Ikke uten grunn at kjøreegenskapene er så bra som de er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 En kamerat hadde cooper S (står forøvrig tilsalgs hos reitan bil i molde), og må si det er kanskje den eneste FWD jeg har kjørt som har imponert meg.. Den virker nesten overstyrt, VELDIG lettkjørt, og går rimelig bra.. Må si at jeg hadde nok kostet på den chip + remhjul til trimming, noe som skal gi den ganske imponerende 220hk.. Er mange firma som driver med dette, men helst i england tror jeg.. Understellet er så bra i bilen, at jeg mener den trenger denne motor oppgraderingen for å komme til sin rett, på en måte.. ps. pass på førerkortet.. Den appelerer til bøter, i beste fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 En kamerat hadde cooper S (står forøvrig tilsalgs hos reitan bil i molde), og må si det er kanskje den eneste FWD jeg har kjørt som har imponert meg.. Den virker nesten overstyrt, VELDIG lettkjørt, og går rimelig bra..Må si at jeg hadde nok kostet på den chip + remhjul til trimming, noe som skal gi den ganske imponerende 220hk.. Er mange firma som driver med dette, men helst i england tror jeg.. Understellet er så bra i bilen, at jeg mener den trenger denne motor oppgraderingen for å komme til sin rett, på en måte.. ps. pass på førerkortet.. Den appelerer til bøter, i beste fall Ahhh, med engelsk flagg på taket og greier! Stilig den bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå