johjoa Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Er glad at det er bra bremse på bmw'n min... kjørte til byen i dag og ble liggende bak en Opel Kadet 1.4 med en "kvinne/kjærring!" bak rattet... rullende ned bakken mot lyskrysset med litt større hastighet enn Kadeten som lå et stykke forran meg... slik at jeg kunne få kjørt på grønt og sleppe og kjøre på rødt. Plusselig ser jeg at jeg nermer meg kjerringa i Kadet'n veldig fort.... HO HADDE STOPP PÅ GRØNT!! jeg står på bremsa og stopper 1 meter unna rævendena av bilen... når jeg har stopp helt så begynner hu og kjøre, FORTSATT GRØNT ABS'n slo inn og alt.... er så forbanna! Det var ingen andre i kjørebanen, i tillegg var det god åpning på andre siden av lyskrysset så ho hadde apsolutt ikke noen gods grunn til og stopp der! (i mine øyner) enkelte kvinner bak rattet skulle aldrig ha vært der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 enkelte kvinner bak rattet skulle aldrig ha vært der! gjelder vel enkelte menn også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet September 29, 2005 Forfatter Share Skrevet September 29, 2005 gjelder vel enkelte menn også joda...sant det men i dette tilfelle og de andre liknede tillfellene jeg har opplevd har det bak rattet kvinner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Det er viktig å være meget obs om man ligger bak biler inn mot lyskryss. Folk finner på det RARESTE i lyskryss. Ofte bråbremser de også om det blir oransje RETT før man er inne i krysset. Det er noe drit det, om man ligger litt for nære (noe man ofte gjør i byer). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Jeg ser mer menn som aldri skulle sittet bak rattet,de fleste tåler ikke at bilen foran kjører fortere,de slipper ikke andre foran i rundkjøring,kjører forbi før en sving,og ligger å stanger bak deg hvis du bare kjører i 90 i 80 sone.Kvinner kjører stort sett sikrere er min mening.De fleste menn ser jo på bilen som en penisforlenger og er verdensmester bak rattet. (PS) jeg er en mann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Señorita86 Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Da jeg holdt på med kjøretimer og sånn spurte jeg kjørelæreren min om forskjellen på kvinnlige og mannlige sjåfører er så stor som "alle" skal ha det til. Han svarte at hans mening og erfaring var at det var like mange gutter som jenter som ikke egner seg så veldig bra bak rattet, men at årsaken hadde en tendens til å være kjønnsdelt. En del jenter har så liten innsikt i hvordan det tekniske virker i en bil at de ikke har noe grunnlag for å behandle bilen bra teknisk (treig giring, sluring med clutch osv), og da blir også kjøringa dårlig fordi de bruker for lang tid på ting, noe som ofte irriterer andre bilister. Mange gutter "står altfor mye på sitt" og tenker ikke at enkelte situasjoner kan løses smidigere hvis de jenker seg litt og slipper andre fram først selv om de selv egentlig har retten på sin side. Kjørelæreren min hadde det inntrykket at folk med litt peiling på og interesse for bil, både gutter OG jenter, ofte kjører bedre enn de som ser på bil som kun et fremkomstmiddel av den grunn at de vanligvis vet litt mer om hvordan bilen reagerer på ulike påvirkninger (glatt veibane osv) og hvordan man håndterer bilens reaksjoner, og derfor føler seg tryggere på veien. Konklusjonen hans var at de som har grunnleggende kunnskaper om bil kombinert med vett i huet og forståelse for at bilkjøring innebærer å være konsentrert så godt som hele tiden, er de beste sjåførene. Syns det var et ganske fornuftig svar, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Man skal alltid holde såpass avstand til bilen foran att man skal klare å stoppe helt hvis bilen foran bråbremser. Er nok du som har en tendens til å ligge for tett oppi bilen foran som mange andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Det verste jeg vet er at folk ikke bruker blinklysene, eller at de bruker dem 1m før de skal inn et kryss, så må andre bilister vente helt til neste bil skal kjøre forbi! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Er glad at det er bra bremse på bmw'n min... kjørte til byen i dag og ble liggende bak en Opel Kadet 1.4 med en "kvinne/kjærring!" bak rattet... rullende ned bakken mot lyskrysset med litt større hastighet enn Kadeten som lå et stykke forran meg... slik at jeg kunne få kjørt på grønt og sleppe og kjøre på rødt. Plusselig ser jeg at jeg nermer meg kjerringa i Kadet'n veldig fort.... HO HADDE STOPP PÅ GRØNT!! jeg står på bremsa og stopper 1 meter unna rævendena av bilen... når jeg har stopp helt så begynner hu og kjøre, FORTSATT GRØNT ABS'n slo inn og alt.... er så forbanna! Det var ingen andre i kjørebanen, i tillegg var det god åpning på andre siden av lyskrysset så ho hadde apsolutt ikke noen gods grunn til og stopp der! (i mine øyner) enkelte kvinner bak rattet skulle aldrig ha vært der! men hvis vi tar det etter boken så har du egentlig ingenting å klage på, for om en holder god avstand(1001 1002 1003) så slipper man nemmelig brå oppbremsinger. at du var forbanna er en annen sak. er det noe jeg lærte av å kjøre moped så er det faktisk det å holde avstand. merk dere det at så og si alle mopedister ligger heelt i ræven på alle bilene. stakkars mopedist en eller annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet September 29, 2005 Forfatter Share Skrevet September 29, 2005 jeg hadde 1001, 1002, 1003 og vellså det... lå men nå hu pluselig bremser ned i et kryss som jeg allerede hadde toket grønt lys klart til og kjøre gjennom... jeg er bare glad at jeg slapp fyke i hu... for det hadde gått på mi regning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 De jeg opplever som de verste sjåførene er gamle mennesker! Virker jo som om de er livredde både bilen og traffikken, og kjøringen blir deretter - ELENDIG!! Sånn ellers må jeg si meg enig med Señorita her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Da jeg holdt på med kjøretimer og sånn spurte jeg kjørelæreren min om forskjellen på kvinnlige og mannlige sjåfører er så stor som "alle" skal ha det til. Han svarte at hans mening og erfaring var at det var like mange gutter som jenter som ikke egner seg så veldig bra bak rattet, men at årsaken hadde en tendens til å være kjønnsdelt. En del jenter har så liten innsikt i hvordan det tekniske virker i en bil at de ikke har noe grunnlag for å behandle bilen bra teknisk (treig giring, sluring med clutch osv), og da blir også kjøringa dårlig fordi de bruker for lang tid på ting, noe som ofte irriterer andre bilister. Mange gutter "står altfor mye på sitt" og tenker ikke at enkelte situasjoner kan løses smidigere hvis de jenker seg litt og slipper andre fram først selv om de selv egentlig har retten på sin side.Kjørelæreren min hadde det inntrykket at folk med litt peiling på og interesse for bil, både gutter OG jenter, ofte kjører bedre enn de som ser på bil som kun et fremkomstmiddel av den grunn at de vanligvis vet litt mer om hvordan bilen reagerer på ulike påvirkninger (glatt veibane osv) og hvordan man håndterer bilens reaksjoner, og derfor føler seg tryggere på veien. Konklusjonen hans var at de som har grunnleggende kunnskaper om bil kombinert med vett i huet og forståelse for at bilkjøring innebærer å være konsentrert så godt som hele tiden, er de beste sjåførene. Syns det var et ganske fornuftig svar, jeg! Dette er nøyaktig det jeg mener også! Men, jeg føler meg generelt tryggere når jeg sitter på med mine jentevenner enn kompiser. Selv om de fleste jenter ikke har så god teknisk forståelse for en bil er de ofte litt mer defensive i sin kjørestil - men jeg synes ofte synd på både girkasse og clutch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Man skal alltid holde såpass avstand til bilen foran att man skal klare å stoppe helt hvis bilen foran bråbremser. Er nok du som har en tendens til å ligge for tett oppi bilen foran som mange andre. Han klarte jo å stoppe, gjorde han ikke..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet September 30, 2005 Forfatter Share Skrevet September 30, 2005 Man skal alltid holde såpass avstand til bilen foran att man skal klare å stoppe helt hvis bilen foran bråbremser. Er nok du som har en tendens til å ligge for tett oppi bilen foran som mange andre. Han klarte jo å stoppe, gjorde han ikke..? jeg klarte og stopp... med det var bare så vidt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Man skal alltid holde såpass avstand til bilen foran att man skal klare å stoppe helt hvis bilen foran bråbremser. Er nok du som har en tendens til å ligge for tett oppi bilen foran som mange andre. Han klarte jo å stoppe, gjorde han ikke..? jeg klarte og stopp... med det var bare så vidt... tror nok ikke avstanden var så lang som du skal ha de til, men heldigvis så klarte du å stoppe. fine greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå