Gå til innhold

tenningsfeil på BMW E30 325i 1985

jall
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 325 som ikke starter pga tenningsfeil! Det er coilen som ikke får strøm. Har sjekket ledningen (+(grønn)) som går fra tenningslåsen frem til sikringsboksen(rele) og videre til coilen, og den skal være ok. den andre ledningen (-(svart)) går vel til hjernen? lurer kanskje på om det er hjernen som er problemet! Noen tips?? det kan godt hende jeg er helt på villspor nå...har aldri skrudd BMW før:)

Denne bilen har jeg nettop kjøpt for og ha noe og fikse på..

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensinpumpa ja...hehe...det var en annen ting! Den starter når jeg setter på batteriet og tenninga er av! dette er vel ikke helt normalt?! den skal vel bare starte når man vrir på tenninga?? tenkte jeg skulle få tak i et annet rele til pumpa og teste...det er forresten veldig stygg lyd av pumpa, så den tenkte jeg og skifte....det er et lite hull i bensintanken og så den skal jeg skifte imorra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er den under venstre kanal som bråker og starter når jeg kobler til batteriet...men den stopper ikke å¨gå før jeg kobler fra batteriet! kan hende releet er feilkoblet eller noe...det har jeg ikke sjekket enda!

men den går uansett om tenninga er av eller på!

men det skal vel være spenning til coilen selv om pumpa ikke virker helt som den skal? det er egentlig det jeg er mest opptatt av og få!

Jeg kunne forresten tenke meg et lednings diagram og..det har jeg enda ikke fått tak i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...