Gå til innhold

Er denne turboen brukbar til noe som helst?

Tore Diesel
 Share

Anbefalte innlegg

KKK er et anerkjent merke..... har ikke hørt noe negativt om merket, men nå skal det sies at jeg heller ikke har bygget noe turbo-motor, og det er sikkert andre som kan gi deg bedre svar enn meg som at "denne turboen ville jeg ikke brukt om du skulle kjøre med bla, bla, bla, da ville jeg heller brukt den eller den osv" men sånn all over tenker jeg det er en grei sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KKK er jo en bra merke for øvrig. K26 var vel ikke enbetydende med kjempeeffekt, kanskje 250-300 hk max. Om akkurat denne turboen er god, vites ikke. Ta tak i akslingen og dra den frem og tilbake, altså aksiellt. Der bør det være ingen (veldig lite) slakke. Radiellt, opp og ned vil det alltid være litt slakke.

K26 sto vel på Audi 100 Turbo i sin tid, altså en 2,2 liters motor, og på Porsche 924 Turbo. Audi er jo også kjent for enorme eksterne waste gater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KKK er jo en bra merke for øvrig. K26 var vel ikke enbetydende med kjempeeffekt, kanskje 250-300 hk max. Om akkurat denne turboen er god, vites ikke. Ta tak i akslingen og dra den frem og tilbake, altså aksiellt. Der bør det være ingen (veldig lite) slakke. Radiellt, opp og ned vil det alltid være litt slakke.

K26 sto vel på Audi 100 Turbo i sin tid, altså en 2,2 liters motor, og på Porsche 924 Turbo. Audi er jo også kjent for enorme eksterne waste gater.

Han jeg kjøpte motoren av nevnte faktisk at han mente turboen hadde stått i en Audi. Tror ikke det er noe særlig slakke aksiellt nei, så det er mulig den er brukbar :)

Enorme eksterne wastegater altså...hmm...bør sikkert få tak i en slik en jeg da, dersom jeg skal bruke turboen til noe selv. Koster vel en del en slik en også går jeg ut ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...