Fr4nk Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Har en kompis som snekkrer litt på en gammel escort mk2(sierra 2.0 is motor, veltebur osv) og han mener han skal få 220hk ut av den etter trimming og turbo. Vekten anslå han til 800hk. Påstanden hans er at han vil dra ifra en M3 i orgnial stand (286hk? 1460kg?), om ikke iallefall ganske jevnt løp. Jeg har null peiling på disse tinga, derfor tenkte jeg at jeg skulle høre deres tanker..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Han vil nok yte god motstand på drag - om han får feste. Men kjøreegenskaper for øvrig på en Mk2 er nok ikke helt på høyde med M3. Karrosseri/oppheng er NOE utdatert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Rent vekt/effektmessig har han et overtak når det gjelder akselerasjon rett frem. Spørsmålet er hvordan kreftene opptrer (effektkurven) og hvor greit han får effekten i bakken. (Feste) Når veien blir svingete er historien en annen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Nå hentet jo Cosworth ut 220 hk ut av en modifisert 2.0 liters dohc Fordmotor. De gamle 2.0is-motorene er vel ohc er de ikke? Om vedkommende klarer å hente ut 220 hk fra 2.0-motoren, er han jo på høyde med Cosworth-engineering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Nå hentet jo Cosworth ut 220 hk ut av en modifisert 2.0 liters dohc Fordmotor. De gamle 2.0is-motorene er vel ohc er de ikke? Om vedkommende klarer å hente ut 220 hk fra 2.0-motoren, er han jo på høyde med Cosworth-engineering. Det er jo samma blokka, men med 16V topp + noe annet. Men når det er mulig å få ut 400-600Hk av en S14 så er det sikkert mulig med 220Hk fra en slik motor også. Om den holder så lenge er jo en annen sak. Cosworth engineering nøyde seg nok med 220Hk for å få motoren til å holde en liten stund. Noe annet ville vel vært idioti! Og ja, en 800Kg bil med 220Hk vil nok dra fra en 286Hk E36 M3, men jeg ville ikke ha kjørt over 200Km/t med den mk1 saken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Nå hentet jo Cosworth ut 220 hk ut av en modifisert 2.0 liters dohc Fordmotor. De gamle 2.0is-motorene er vel ohc er de ikke? Om vedkommende klarer å hente ut 220 hk fra 2.0-motoren, er han jo på høyde med Cosworth-engineering. han har ingen problem med å få 220 hk. is motoren har bare 115 hk org, uten turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 blir å banne litt i kirka men. men fines flere is turbo motorer som har holdt ganske lenge og som da er trippet opp imot 350hp og lader 1,5bar men dem blir ofte kjørt på rundt 0.7 til vanelig og er bygt proft. men til topic vill ikke se det somumulig at ford'n drar en m3 uten prob rett frem sånn teoretisk og også i svingene mmen igjen her er alt relevant med hvor gjennomført alt er, med orginal understell ville jeg kanskje satt penga på m3'n ogsårett frem men hvis ford'n får understell som en gokart så ville jeg likegodt satset pengene på denne bilen selv hvor svingete veien er. men for å følge sjela så vill jo hvem som helst ombygd m3 altid kjøre fra en ford da hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 800 hk? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 hørtes ut som ¨være mye 800 hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå