Harald Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 Er toppen min ryki?? Er det noen som kan hjelpe meg med spørsmål ang.min e-39.? 520 ia.... Jeg tror toppen har ryki, men er ikke sikker. Har skifta vannpumpe, termostat og ny radiator, men den koker fortsatt. Det er et voldsomt trykk i systemet, og etter ca 10 minutters tomgangskjøring koker bilen og det bare spruter luft og vann ut fra lufte skruene på radiatoren. Ser også at det er et slags fargespill på vannet som kommer ut...... Nifse greier syntes jeg da.. Jeg bor i Akershus og er det noen som vet om et rimelig verksted som kan ta denne jobben. Har ringt BMW men der er det jo FLÅERI.... Sinnsyke priser. Kan jo nesten kjøpe ny(brukt) motor isteden....... Er det noen gode tips fra erfarne BMW eiere... Please... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipp0 Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 hvilken farge har eksosen din når du starter bilen kald da? prøvd å lufte hele systemet? bare noen forslag.. mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 Er det hvit røyk av eksosen? Har du mulighet til å fære på et Naf senter og få sjekka om det er eksos i kjølevannet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 hadde noe av det samme problemet på e30'n min denkokte etter ti min og byttet vanpumpe ,sjekket radiator osv, men fant til slutt ut at termostaten av gåen så tok ut denne og kjørte meg en liten tur og fikk ikke bilen til å koke da. kan være en ide å sjekke den og dette er bare et av sikkert flere forslag du sikkert får. men fårhåpe du får fikset motoren uten å legge ut store summer da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|bullseye| Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 høres ut som om topp pakningen din er gåen, eller om det er sprekk i toppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 Kan jo prøve å kjøre uten termostat da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 Kan jo prøve å kjøre uten termostat da.... Hjelper ikke å kjøre uten termostat hvis det dannes trykk i systemet (les: mer enn det skal..) det er nok bare til å hive toppen av, og få lokalisert feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x25Touring Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 Er ikke sikker på at det er noe galt med den i det hele tatt, var borti samme problemet på en 1991 325i. Problemet der var bare at vi ikke fikk på nok vann, fikk ikke ut lufta av systemet. Men det vi gjorde når vi fikk det til, var å fylle på masse vann mens bilen gikk + at lufteskruen var oppe. Den bilen oppførte seg akkurat som din før vi fikk det til, kokte etter noen minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 Er ikke sikker på at det er noe galt med den i det hele tatt, var borti samme problemet på en 1991 325i. Problemet der var bare at vi ikke fikk på nok vann, fikk ikke ut lufta av systemet. Men det vi gjorde når vi fikk det til, var å fylle på masse vann mens bilen gikk + at lufteskruen var oppe. Den bilen oppførte seg akkurat som din før vi fikk det til, kokte etter noen minutter. Helt enig i at det kan være luft, men i innlegget hans skriver han jo om en rar farge i vannet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 send den på østlandske motorverksted å få den trykktestet..de finner ut om det er noe feil m toppen din.. de er veldig flinke og forholdsvis billige.. østlandske motorverksetd kan absolutt anbefales! det ligger på hamar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå