Tech9 Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 Har alltid lurt på hva disse "markørene" er til. De står overalt virker det som, men har forskjellige sammensetninger av antall "klosser" og farger.. Antar at dette er noe som kommunen bruker, eller kanskje E-verket? Og hva betyr de forskjellige fargene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 Er det komlok i nærheiten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 vet ikke nøyaktig hva dem på bildet er forfinnesmilioner ugaver av sånne der men dem visertil hvor kummer og rørgater osv liggerhen. hvis du sjekker ut nr osv på dem så skal det stå hvor i nerheten det feks ligger kloak rør eller bare en vanlig vann kumm osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 ....har aldrig sett slike før!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 Jeg har heller aldri sett noe slikt før.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 Ikke jeg heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 Jeg vet!! jeg vet det!!! Det er jall! hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Oktober 1, 2005 Share Skrevet Oktober 1, 2005 Dette er anmerking til kummer.. Rød = Brannkum, Blå=Vannkum, Brun = Septikk, kloakk.. , og på hver av de står det ett tall, dette sier hvor langt det er til kummen. Og merket står alltid mot kummen (med tallene mot, så du må snu deg for å se kummen fra tallene.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Oktober 2, 2005 Share Skrevet Oktober 2, 2005 disse er lenge siden jeg så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Oktober 2, 2005 Share Skrevet Oktober 2, 2005 Og jeg har aldri sett dem..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Oktober 2, 2005 Share Skrevet Oktober 2, 2005 Og jeg har aldri sett dem..... ..kva er det med oss Aguilera?...føl me ikkje med?? Kanskje me ser på det som er på vegen og ikkje i grøfta! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Oktober 2, 2005 Share Skrevet Oktober 2, 2005 Jeg har heller aldri sett slike. Kan det være at bare visse kommuner bruker de? Altså at det er et "lokalt fenomen"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Kummemarkører ja..tenkte jo nesten det kunne være noe slikt.. Godt mulig det er bare enkelte kommuner som bruker de..tror ikke de brukes alle steder innenfor kommunen her engang..men har sett de flere steder ja.. Takker for svar.. Litt klokere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Oktober 2, 2005 Share Skrevet Oktober 2, 2005 Disse "markørene" som da er kumanvisere brukes over hele landet. Vet ikke hva gul og grønn står for. (Disse blir satt opp, ofte, på kummer som er i veikanten eller hvor det blir langt gress, mye snø, og kummene blir borte. Det skal da være enklere å finne de, så man slipper å rote i snø og dritt overalt for å finne en brannkum f.eks..) <- som da brukes i stedenfor brannhydrant... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Oktober 2, 2005 Share Skrevet Oktober 2, 2005 Har også sett disse nylig. Grønn er for nærmeste ufo tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå