Gå til innhold

Servicelys amok..


Kjell Z3
 Share

Anbefalte innlegg

Da jeg leverte bilen til oljeskift i Tyskland var det 1 grønt lys igjenn i servicelampene, det var da 1 år og 11000 km siden oljeskift og insp 2.

Fikk beskjed om at insp1 ikke var før om ca 20000 km.

Da jeg fikk bilen tilbake var de grønne lysene igjenn på plass.

Da jeg kom hjem ser jeg at det er bare 4 grønne lys, en uke senere 3 lys, sånn har den tellet ned i rasende tempo siden 17 aug, og i dag kom altså det gule lyset etter bare 1500 km.

Jeg trodde at når det gule lyset kom på ville det vise om det lyser for oljeskift eller inspection, men det er lysende skrift i begge.

Har nedtellingen min gått amok eller er det jeg som ikke helt skjønner noe her?

Det er nå 15500 km siden insp.2 og 1500 km siden oljeskift.

Har noen opplevd lignende eller har en teori om hvorfor det er slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men når det gule lyset kommer på slik som hos meg, kommer det da lys i inspection eller oljeservice teksten, eller begge slik som hos meg. Trodde man skulle kunne se om det er insp eller oljeservice det gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener da bestemt at det skal lyse henholdsvis Inspection eller oljeservice de gangene det er tilfelle. Ikke begge samtidig. Da hadde det vel ikke vært noen grunn til å ha en indikator for begge, kunne jo like godt stått service eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det hvertfall ut som noe er feil. Nøyaktig hva og hvordan du får fiksa det kan jeg ikke si, men du kan jo bare ta en tlf til et Bmw-verksted og høre da? Får sikkert et svar som gjør deg litt klokere, og kanskje en løsning til og med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...