TorErling Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 Når vet jeg at det er påtide å skifte/stramme? reg.kjeden? bilen har rullet 201000km Hvor mye koster dette sånn ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 Den skal vel "egentlig" aldri skiftes. Har hørt at man ikke trenger å gjøre noe før man begynner å høre KJEDElige lyder. En med greie på det kan sjekke om den er blitt slapp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 Når vet jeg at det er påtide å skifte/stramme? reg.kjeden? bilen har rullet 201000km Hvor mye koster dette sånn ca? Du hører når det er på tide, hører det rakler i kjedet inni motoren da begyner den å bli slakk. ikke så helt uvanlig rundt 200 000km. har litt med hvordan motoren er brukt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 ...berre vent, du er ikkje i tvil når tiden er inne... ...det vert reine tresjeverket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 tror egentli jeg la merke til at han lurte på hva det kostet og da.. men har du tenkt å gjøre det selv eller på verksted?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2005 tror egentli jeg la merke til at han lurte på hva det kostet og da..men har du tenkt å gjøre det selv eller på verksted?? Takker for svar folkens hm.. har ikke så veldig mye peilig på motor, men alt kan vel læres? .. Det er vel en ganske avansert jobb? Lurte egentlig på prisen hos ett verksted.. men visst det blir for dyrt så er vel å gjøre det selv eneste utvei.. Hører en slags metalisk u-lyd,litt vansklig å forklare.. akkurat ved 900-1000rpm .. når motoren har gått en liten stund... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 den lyden kan også være vannpumpe, er billigere å bytte den. Delene er ikke så dyre, men tar tid å skifte det. http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.php3?page=imageItems&image_ref=3E1R1W12201D36380X1G Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 tror egentli jeg la merke til at han lurte på hva det kostet og da..men har du tenkt å gjøre det selv eller på verksted?? Takker for svar folkens hm.. har ikke så veldig mye peilig på motor, men alt kan vel læres? .. Riktig innstilling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 Kjeden skal aldri skiftes,den er konstruert til å holde hele livstiden på motoren,Derimot må strammeren til kjeden byttes ved ulyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå