Gå til innhold

Risting i bilen - E34


StonesVinyl
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en kjempeflott 1994 525 iA, men et lite problem har begynt å vise seg.

Bilen begynner å vibrere når nåla runder 100. Under 100 så er det ikke noe problem.

Har hørt at ubalanse i hjulene viser seg mellom 80 og 100, men her er det altså ikke noen vibrasjon i mitt tilfelle. Noen ideer? Forstilling, foringer....?

Mvh Ingar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det risting i rattet, eller rister selve bilen og ikke rattet? hadde risting i bilen for en stund siden, det kom når jeg passerte 3800 omdr, men kun over 100. sjekka alt som var av foringer, dekk, felg, de standard tinga, men ingenting hjalp. så bytta jeg til kaldere plugger, og vips var ristinga borte. men i ditt tilfelle er det nok ikke plugga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er risting i rattet, men mest i bilen. Har ingenting med turtallet å gjøre. Har puttet bilen i fri og det rister da også.

Håper det er så enkelt som kast i felger e.l. Har et par orginale 16" alufelger i garasjen som jeg tenkte jeg skulle prøve.

Sjekket lufttrykk på dekkene som sitter på nå og det er ok. Dimensjonen på dekkene som sitter på er ikke standard-dimensjon - 205/60/15. Standard (i følge vognkort) skal være 205/65/15. Kan dette ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde kast i felgene, holdt på å reise av veien i 80-150, skummelt, så jeg bare kastet de jeg, prøv med vinterhjulene dine..

uten sommerhjul:( noen forslag til sommerhjul til e-30?? kansje noen som har noen skrudde bbs 16" til salgs også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hos meg var det mellomakslingen som måtte strammes...

Og hvordan strammet du den??

midt under bilen er det en plate som ligger som en beskyttelse for akslingen, men for å fjerne denne må du først skru løs eksosanlegget.

midt på akslingen er det en stor mutter som må strammes til... hjalp i mitt tilfelle.... som min onkel som skrur bil daglig sa, så kan denne skruen løsne litt ved mye hard kjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...