Gå til innhold

Bensin i olja!


kokfesk
 Share

Anbefalte innlegg

Bensin i olja? hmmm... åssen merka du at det var bensin? 100% sikker på at det er det? hvordan fungerer bilen ellers da? fusker den?

Olje nivået har steget til det tre dobbelte, å det lukter bensin! også er det mye olje i eksos annlegget!

Bilen ville ikke startre i det hele tatt....den stoppa plutselig i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er bensin,hvis oljenivået stiger så pleier det nesten bestandig å være vann pga defekt topppakning.Hvordan er det med kjøleveske nivået på motoren din.

Ja det lukter ivertfall akkurat som bensin,,kan ikke skjønne hva annet det kan være.

Har tatt olje å filterskift i dag, men den vil fortsatt ikke starte.

kjøleveske er det bra med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du gnist i pluggene da :?:

Du burde ta ut alla pluggene og tørke dem helt rene og tørre og sjekke om det gnistrer, og så sette dem på plass om de gjør det..

Kan være at den er drukna rett og slett, og da vil den ikke starte!

Hvis oljenivået har steget MYYYYYE så kan det være at stemplene plasket nedi olja før den ble skifta, så da kan motoren være rimelig fuktig inni kan jeg tenke meg!

Prøv det du, så skal du se om det kanekje ikke funker ;)

Hvordan hørtes/oppførte motoren seg i det den stoppet??

Du kan ikke ha kjørt opp eller ned en bratt bakke før den stoppet?

Det kan også være at bensinpumpa ikke funker lengre, og da får du stikk motsatt effekt, og da vil den i så fall være rimelig knusktørr inni!

Hvis pluggene er gyllen lys sjokkoladebrun og tørre så ligger det ikke der i, men muligens i tenningssystemet til motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du gnist i pluggene da :?:

Du burde ta ut alla pluggene og tørke dem helt rene og tørre og sjekke om det gnistrer, og så sette dem på plass om de gjør det..

Kan være at den er drukna rett og slett, og da vil den ikke starte!

Hvis oljenivået har steget MYYYYYE så kan det være at stemplene plasket nedi olja før den ble skifta, så da kan motoren være rimelig fuktig inni kan jeg tenke meg!

Prøv det du, så skal du se om det kanekje ikke funker ;)

Hvordan hørtes/oppførte motoren seg i det den stoppet??

Du kan ikke ha kjørt opp eller ned en bratt bakke før den stoppet?

Det kan også være at bensinpumpa ikke funker lengre, og da får du stikk motsatt effekt, og da vil den i så fall være rimelig knusktørr inni!

Hvis pluggene er gyllen lys sjokkoladebrun og tørre så ligger det ikke der i, men muligens i tenningssystemet til motoren..

Har byttet ut alle pluggene å det er gnist på alle. å den får bensin.

det var en god del bensin der ja, ca 2-3 liter tenker jeg.

Kjørte i ca 80km\t så plutselig så bare stoppa den helt uten videre. Kan det være hjernen som har tatt kvelden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...