Gå til innhold

OT, men uansett..

Siv
 Share

Anbefalte innlegg

Satt å leste her en dag om at de skal begynne å lære barna allerede i barnehagen om tall og bokstaver å slike ting...(fant ikke linken igjen!)

Jeg tenker på hvor fint jeg hadde d før skolen begynte, så problemfritt alt var, helt til jeg begynte på skolen... Da begynte alle problemene, leksene, nye mennesker, forskjellige lærere, mobbingen, utryggheten og alt som hører skolen til..

De begynner allerede når de er 6 år, noen er 5..

Så skal de begynne med læring i barnehagen...?!

Synes barn blir alt for fort voksen, de får alt for mye å tenke på!

Blir så irritert på de som vil ha barn til å lære i så tidlig alder, de får jo ikke sjansen til å være barn! Kan ikke barn få være barn litt til..?

Ganske OT dette, unskyld for d, men måtte bare få d ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest dette jeg også, men var det ikke snakk om en egen barhehage kjede som skulle starte med dette?? Tror ikke det gjelder alle barnehager? Mener å ha lest at grunnen til at de ikke har started med dette tidligere, er for det koster for mye penger. Mye som må endres på osv. og de ansatte måtte visst ha bedre kvalifikasjoner enn det de har til dags.

Barn bør få være barn, men jeg tror ikke de tar skade av å lære seg litt mere enn det de gjør i barnehagen nå. Er jo en fin forberedelse på skolen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest dette jeg også, men var det ikke snakk om en egen barhehage kjede som skulle starte med dette?? Tror ikke det gjelder alle barnehager? Mener å ha lest at grunnen til at de ikke har started med dette tidligere, er for det koster for mye penger. Mye som må endres på osv. og de ansatte måtte visst ha bedre kvalifikasjoner enn det de har til dags.

Barn bør få være barn, men jeg tror ikke de tar skade av å lære seg litt mere enn det de gjør i barnehagen nå. Er jo en fin forberedelse på skolen. :wink:

Tar sikkert ikke skade av å lære, men synes liksom de skal få den tiden i barnehagen til å leke fra seg, være barn, for de begynner jo et år tidligere på skolen også. Synes bare at d å få være barn å leke seg uten å bruke hjernen på lærdom er sundt og trygt for barna i den korte perioden de har i barnehagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, barn bør få leke og ha det gøy slik som de aller fleste andre har det. Husker jo hvordan det var å være barn :P

men jeg mener også at de ikke tar skade av å lære noe i barnehagen også, da mener jeg enkle ting selfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lære litt før de skal på skolen? Det er vel derfor de har førskole?

La barna leke og ha det gøy de første årene av livet. Det blir nok å sette fingerene i de neste 9-12årene.. Mener jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..eg er heilt einig med deg siv, men har sjølv to små på 4 og 7 år, begge er/var barnehagebarn frå dei var 1 år....og begge viser interesse for ulike ting. Jenta på 7 ville lese og rekne heilt av seg sjølv, kunne lese når ho var fire, og diggar det enno. Guten på 4 vil ikkje lese, men har i sommar kasta støttehjula på sykkelen (når han var 3 1/2)... Kvar sine interesser, flott om det er ein barnehage som stimulerar til det ungane vill!

Begge var svømmedyktige før dei var fire.....uten at nokon styra på med dei.

Poenget er at det er ikkje noko mal på kva som er bra. Det viktigaste er at ting er lystbetont, barndomen skal vere noko barna likar!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...