Gå til innhold

50 miliarder - og det blir værre

ehrnst
 Share

Anbefalte innlegg

Det beviser vel bare at uansett hva man stemmer eller foretar seg her i verden, så ender du opp med å bli loppet for surt ervervede penger uansett...

Men om det er noe alternativ å flytte vet eg ikkje. Det var en artikkel i BT for litt tilbake om en polsk snekker som jobbet i norge. Bensinen var billigere i Polen, men i Norge kunne han kjøpe ti - tretten liter benin for en timelønn mot to - tre liter i Polen.

Så det kommer vel an på hvilken vinkel vi ser det fra.

Men klart, det burde vært billigere å ha bil i verdens rikeste land, som er så rik, nettopp pga vi driver og pumper bensin o.l opp fra havet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske frustrerende å bidra med så mye som vi bilister gjør, uten å få så veldig mye tilbake for det. Får kun tilbake dårlige veier, dyre biler og en bensinpris som bare ser ut til å stige... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske frustrerende å bidra med så mye som vi bilister gjør, uten å få så veldig mye tilbake for det. Får kun tilbake dårlige veier, dyre biler og en bensinpris som bare ser ut til å stige... :(

er det jeg mener og..... gi oss noe tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sett SÅ svart på det å betale alle avgiftene hvis jeg faktisk følte jeg fikk en del goder igjen for det. Men i stedet kjører vi på slitte og til dels elendige veier og blir flådd hver gang vi tanker.

Ser vel ikke akkurat ut som om den påtroppende regjeringen har tenkt å gjøre situasjonen noe bedre heller. Snarere tvert imot virker det som... Dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Norge! verdens beste land å bo i :D

Noen som ikke har peiling på hvor bra vi _egentlig_ har det i Gnore.

Enig at det er mye som kan føles urettferdig, men Norge er nok et av de landene som har minst urettferdigheter totalt sett.

Helt enig i det der. Men er ganske ille at det blir lagt SÅ voldsomme avgifter på et transportmiddel som man i store deler av landet faktisk er avhengig av i hverdagen.

Er ikke alle som har mulighet til å benytte kollektivtransport... Er derfor dette har blitt en så stor "melkeku" for staten, fordi de vet at her har de sikre inntekter uansett om de velger å skvise enda noen avgiftskroner ut av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folkens, ikke at jeg er enig med politikerne i avgiftene o.l, men hva skal Norge gjøre når oljen tar slutt ? Norge eier jo ikke noe inntekter bortsett fra de ikke-fornybare ressursene. Og når de tar slutt er det greit å ha noe penger på bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...