Gå til innhold

BMW E32 Rister som en malingsblandemaskin!


Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Kjører en BMW 735 E32 som tilhørere en venn av meg.

problemet er at den rister så jævlig mye at det føles som om man sitter i en malingsblandingsmaskin. det rister virkelig så mye at man noenganger blir litt redd... men så kan det gå en stund uten at det rister i det hele tatt.

Ristingen forekommer bare når i stor skala ved nedbremsing i over 80kmh.

Er det noen som vet hva dette kan være for noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bør sendes til ett verksted for å få sjekket det egentlig..

Koster tross alt ikke mere enn en standard EU-kontroll eller lignende (såfremst det ikke blir utført arbeid på bilen)

Jeg tror det kan være hjulager, diverse foringer og /eller kast i felg og bremseskiver..

Sjekk det du ;)

En måte å sjekke uten å gå under bilen er jo å stoppe motoren å trille sakte ned en liten bakke og lytte om bremskivene tar i noen steder/lager ulyder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er en god ide.

av en eller annen merkelig grunn er Bilen EU godkjennt, men nok om det.

Tenker på å ta den til et skikkelig BMW verksted og få den fikset, men er redd for hva det vil koste. bilen er gammel, men fremdeles veldig god på alle punkter bortsett fra akkurat dette.

kanskje det er best å avslutte dens liv nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått sjekket casterforinger og bærekuler. Når du bremser ned vil disse delene få stor belastning og er de slarkete kan det riste godt i rattet/bilen. Bremseskiver og calipere bør også kontrolleres.

Et gåent hjullager vil romle hele tiden/i svinger og er det så ødelagt at bilen rister vil det nok skjære seg ganske så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være hjulager, diverse foringer og /eller kast i felg og bremseskiver..

det kan ikke være hjullager eller kast i felg, for da hadde det vært konstant, og ikke bare i enkelte tilfeller. høyest sannsynlig er det bremseskivene som er slått skeive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er en god ide.

av en eller annen merkelig grunn er Bilen EU godkjennt, men nok om det.

Tenker på å ta den til et skikkelig BMW verksted og få den fikset, men er redd for hva det vil koste. bilen er gammel, men fremdeles veldig god på alle punkter bortsett fra akkurat dette.

kanskje det er best å avslutte dens liv nå...

sa ikkje du at du LÅNTE bilen?...eller er det eg som ikkje forstår her? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en BMW 735 E32 som tilhørere en venn av meg.

problemet er at den rister så jævlig mye at det føles som om man sitter i en malingsblandingsmaskin. det rister virkelig så mye at man noenganger blir litt redd... men så kan det gå en stund uten at det rister i det hele tatt.

Ristingen forekommer bare når i stor skala ved nedbremsing i over 80kmh.

Er det noen som vet hva dette kan være for noe ?

Jeg er 90% sikker på at det er bremseskivene som har slått seg. For jeg hadde den samme følelsen da jeg kjørte hjem fra acr nå sist. Det har også medført at noen foringer har gått til h*****e ser jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...