Holmen Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 til dere som har sett fast and the furious filmene... der hører du en spesiell lyd ved giring, går det ann å få en slik lyd ved giring eller er det bare "film-lyd"?? noen som har no formening eller erfaring med det?? på forhånd takk Holmen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 du kutter av bensinslangen og setter inn en dumpventil der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 kast masse små skruer ned i girkassen vill vell få noe av samme klikke lyden da? men tilbake til topic noe av den lyden er vell tuklet noe med men kan kan faktisk opnå noe av samme lyden og skulle gjerne forklart deg det men husker faen ikke akkurat hvorfor nå si. skal se om jeg kommer på det å legeg det til her hhehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BEMWE Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 bensinslange og dumpventil, jaja jeg og er 14 år og skal ta mopedlappen. tror nok det er en lyd fra dumpventil som slipper ut overskuddstrykk fra turboen. girkasselyd ellers er racingkasse. løp og kjøp, veldig billig, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 bensinslange og dumpventil, jaja jeg og er 14 år og skal ta mopedlappen. Det vet jo jeg ingenting om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 På film blir motorlydene alltid lagt til etterpå, og det er skjelden at lyden kommer fra rett bil. Se på biljakter i am.filmer, vanlige amcar med V8 og lyd fra Ferrrari o.l. Ganske sykt og idiotisk, og det er det eneste sted i verden en Limo kan forfølge en Porsche 911 rundt gatehjørner i 1 time uten å bli frakjørt. Men filmene er vel laget for amerikanske kunnskaper og IQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 til dere som har sett fast and the furious filmene...der hører du en spesiell lyd ved giring, går det ann å få en slik lyd ved giring eller er det bare "film-lyd"?? noen som har no formening eller erfaring med det?? på forhånd takk Holmen Sitt på med eller prøv en bil med ei skikkelig dogshift kasse, hehe... satt med på en cosworth med dette, det var fast&furious ganger 10! det smeller skikkelig hver gang man girer og det som er kult er at det skal være sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 du kutter av bensinslangen og setter inn en dumpventil der jaja, hvis du klarer å få en slik lyd av å koble en dumpventil inn på bensinslangen er du piggade god! dumpventilen festes mellom innsug og turbo, eller innsug og ic(om du har da) men jeg tror ikke den lyden i the fast... er dumpventil. dette er vell en wastegate. i og med at lyden er mye kortere liksom. det finnes sikkert dumper som gir slik lyd og da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 du kutter av bensinslangen og setter inn en dumpventil der jaja, hvis du klarer å få en slik lyd av å koble en dumpventil inn på bensinslangen er du piggade god! dumpventilen festes mellom innsug og turbo, eller innsug og ic(om du har da) men jeg tror ikke den lyden i the fast... er dumpventil. dette er vell en wastegate. i og med at lyden er mye kortere liksom. det finnes sikkert dumper som gir slik lyd og da. serriøst jeg gjorde det på fiestaen til mamma! sku tro det var en supra etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cc300 Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 ...men jeg tror ikke den lyden i the fast... er dumpventil. dette er vell en wastegate. i og med at lyden er mye kortere liksom. det finnes sikkert dumper som gir slik lyd og da. Hm... Jeg er har ikke så mye peil på turbo, men jeg trodde wastegate/dumpventil (engelsk/norsk) var det samme. Hva er i så fall forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 til dere som har sett fast and the furious filmene...der hører du en spesiell lyd ved giring, går det ann å få en slik lyd ved giring eller er det bare "film-lyd"?? noen som har no formening eller erfaring med det?? på forhånd takk Holmen Sitt på med eller prøv en bil med ei skikkelig dogshift kasse, hehe... satt med på en cosworth med dette, det var fast&furious ganger 10! det smeller skikkelig hver gang man girer og det som er kult er at det skal være sånn Helt enig! Har sittet på en R33 Skyline med dogshift. det var villt for og si det sånn og smalt i hytt og gevæ r! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 ...men jeg tror ikke den lyden i the fast... er dumpventil. dette er vell en wastegate. i og med at lyden er mye kortere liksom. det finnes sikkert dumper som gir slik lyd og da. Hm... Jeg er har ikke så mye peil på turbo, men jeg trodde wastegate/dumpventil (engelsk/norsk) var det samme. Hva er i så fall forskjellen? wastegate sitter på eksos-siden og slipper ut overskudds-eksos slik at turboen ikke skal spinne for fort å lage for mye trykk. dumpventil slipper du trykket fra trykksiden når du slipper gassen slik at ikke lufta kommer ut gjennom turboen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 men eg kan fremdeles ikkje forstå korfor i hel..... du kan kople bensin på dump ventil og få lyd av det?????? det må vel vere eksplosivt og trafikk farlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 men eg kan fremdeles ikkje forstå korfor i hel..... du kan kople bensin på dump ventil og få lyd av det?????? det må vel vere eksplosivt og trafikk farlig? Regner med bjirn skrev dette som en tull bare. Er vel litt dumt å sette på en dump på en bensinslange vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 men eg kan fremdeles ikkje forstå korfor i hel..... du kan kople bensin på dump ventil og få lyd av det?????? det må vel vere eksplosivt og trafikk farlig? Regner med bjirn skrev dette som en tull bare. Er vel litt dumt å sette på en dump på en bensinslange vil jeg tro. den vil ikke ha noen virkning! den skal ikke være der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå