opusx Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 hvordan er egentlig motorbetegnelsene på de forskjellige bmw typene.. de åpenlyse er jo 520= 2.0l og evt 20v på90mod og oppover.. men, så har jeg sett div. m50, m20, 50ts6v osv.. så venligst forklar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 er ikke proff på dette men kam prøve å forklare litt. feks m20b25 motoren er av typen m20 og sitter for det jeg vet kun i e30 b25 står for at det er en 2.5l og finnes i 325 så mxx står for hvem motor det er og bxx står for motor volum hvis jeg ikke er helt på bærtur nå. er litt redusert i tankegangen i dag da jeg var på god fylla i går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Et lite tips til deg opusX: På kolonnen til venstre i bildet her, på den nederste delen der står det en link til "Motorguide" evt klikk -> HER! Der står iallefall alle motorkodene. Du kan også se -> HER... Her står også alle modellene motoren ble gitt ut i... Motorer med kode som begynner med S.. er M-Power motorer. Et eks er S38B35 som er den motoren som sto i E28 M5... Håper du ble litt klokere, hvis ikke får du stoppe meg å spørre meg en dag da vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2005 thank u ble en del klokere nå.. selv om bmw kunne laget det litt mer innlysende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 selv om bmw kunne laget det litt mer innlysende Synes nå dette er veldig enkelt jeg. M50 b25 er jo så enkelt som: Motor 50 og Bensin25 - motorkode 50 og 2.5 liter bensin... M51 d25 er jo 50-motorfamilie, men annen variant - og 2.5 liter Diesel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå