Gå til innhold

Montering av grøftelys. Beste måten å aktivere dem på?


ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å ettermontere grøftelys på min E36 (91mod, 318i), men ser at det bare er en knapp for tåkelysene bak, og ingen knapp der hvor tåkelysene/grøftelysene foran ville ha vært.

Hvor har dere her på forumet løst problemet med å tenne grøftelysene?

For; noen anbefaler visst at det kan kjøres på parklysene, men de gangene jeg mener at jeg trenger litt mer lys (kjøring om natten, etc etc etc), så blir dette da vanskelig (og ja, jeg vet at det ikke er lov å kjøre tåkelys/grøftelys og normale/fjernlys samtidig, men tenker på når det ikke er noen andre biler imot).

Er dette noe som er mulig uten at jeg må drille og borre frem en ny kontakt, eller er det jeg som er helt på bærtur her? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ha strøm fra parklysene, men du trenger også en bryter inne i bilen. Finn en orginal bryter på en hugger i nærheten....

Vet du om det er mulig å koble da denne bryteren opp mot dashbordet? Altså, lyset som da vil originalt komme på under speedometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har koblet de slik på min e30 at releet til grøftelysene har styrestrømmen i fra parklysene. Og ett rele som har styrestrøm fra nærlysene, dette releet bryter styrestrømmen til grøftelysene når nærlysene er tent.

Dvs at grøftelysene lyser sammen med kun parklys og slukker når nærlysene er tent.

Og i tilegg må tenningen være på for at de skal tenne. Dette blir kanskje litt mer arbeid enn å bare legge det opp til en bryter inne i kupeen og styre de selv, men er veldig praktisk og kan spare meg for en bot en gang eg er uoppmerksom da det er umulig å kjøre ulovlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ha strøm fra parklysene, men du trenger også en bryter inne i bilen. Finn en orginal bryter på en hugger i nærheten....

koster ikke mer enn 250,- for en ny bryter på GS. så det er vel ikke så mye å spare på å dra til en hugger. de har den på lager også så du får den vel i postkassa dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...