Gå til innhold

E34 M5 - hva er den beste motoren, 3.6 eller 3.8?

Kenneth BMW
 Share

Anbefalte innlegg

jeg ser etter m5 for tia...men det er vel den modellen med 315 hk? vet det er sikkert sprekt nok...men når man skal ha ny bil, vil man ha det beste =)

Ja er enig på å ha det beste, men det er 3,6 literen som er best :wink:

Det er noe med toppene til 3,8 l som ikke er bra. spør de som jobber med BMW.. ( de som har opplevd begge motorene)

Så de fleste som kjøper M5 eller M5 motorer kjøper 3,6 litere,

Jeg hadde satset på en 3,6 l for de er bedre å trimme også hehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei! takk for positive tilbakemeldinger på bilen! det er 315hk originalt ja, i har montert chip og kn konfilter.

har prøvd 3,8 litern, og må ærlig si at det ikke er noen stor forskjell på de motorene.

er alarm på bilen, og TrackGuard som hjelper til med å få ned prisen på forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser etter m5 for tia...men det er vel den modellen med 315 hk? vet det er sikkert sprekt nok...men når man skal ha ny bil, vil man ha det beste =)

Ja er enig på å ha det beste, men det er 3,6 literen som er best :wink:

Det er noe med toppene til 3,8 l som ikke er bra. spør de som jobber med BMW.. ( de som har opplevd begge motorene)

Så de fleste som kjøper M5 eller M5 motorer kjøper 3,6 litere,

Jeg hadde satset på en 3,6 l for de er bedre å trimme også hehe :lol:

OT Sorry selger...

Kor i all verden har du dette fra??????????????

Fortell meg korfor Helge vik har 3.8 topp da??

Hmm er noe muffins her som ikkje stemmer..

9000kr i året med delkasko og 12000km i gjensidige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Den bilen var virkelig LEKKER!!! Det eneste jeg ikke likte var de lykte-"spoilerne". Utrolig hvor bra de Hartge-kopiene passer på E34 også. Virkelig NYDELIG :D

Hva angår B36 kontra B38 kan jeg av erfaring fortelle at 3.6en er motoren å foretrekke. Jeg skal ikke gå inn på detaljnivå hvorfor, men la meg bare opplyse om at 3.6en er en mer pålitelig motor, den er laaaaangt kvassere i sin kraftleveranse (mye pga. at svinghjul som veier UNDER HALVPARTEN av det på 3.8en).

Jeg har kjøpt en 7-8 M5er i Tyskland, ca. halvparten har vært 3.6. Det er ikke stor forskjell i hvor fort bilene går, men 3.6en FØLES råere. 3.8 ble mer og mer forfinet etterhvert og gikk fra å være en (ta dette med en klype salt) barsk storebror til M3 til en veldig barsk lillebror av 750i. Altså en god del mer "cruiser".

Men, la det ikke råde noen tvil: 3.8en er den som går best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som kan fortelle meg why??

Vet at 3.6 er hissigara, men korfor er den "Best"??

Helge vik har 3.6 bunndel i utgangspungte men er bort opp til 3.8, og kjører med 3.8 topp,

VS har 3.8 motor, og no holder Bmw Andreas på med det sanne, han sku bruke 3.8 etter det eg mener han sa.

Korfor brukker disse gutta 3.8 når 3.6 er "best" da??

Repiterer meg sjølv, 3.6 er hissigare, og 3.8 er litt tammere..

Men 3.8 går betre som HenrikE-30+ sa....

Noen som kan forklare meg det???

Sorry OT selger, meget fin bil du ha.. evt. hadde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VS har 3.8 motor, og no holder Bmw Andreas på med det sanne, han sku bruke 3.8 etter det eg mener han sa.

Sikker på at VS har 3.8? Han kjøpte bilen med 3.8, men motoren gikk ganske raskt, så mener jeg det var 3.6 han putta i og har kjørt med frem til siste raset.. men er mulig jeg tar feil. Kan sjekke opp med en som kjenner ham..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse gutta bruker sikkert disse toppene ettersom bygger slik de gjør. 3.8 toppene har blant annet fordelerløs tenning og ventiler er jeg nokså sikre på er større. De trenger ikke tenke på svakhetene som er latent i disse ettersom de bygger om det meste uansett.

Og siden de gjør det retter de selvfølgelig opp i de "feilene" som BMW har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at VS har 3.8? Han kjøpte bilen med 3.8, men motoren gikk ganske raskt, så mener jeg det var 3.6 han putta i og har kjørt med frem til siste raset.. men er mulig jeg tar feil. Kan sjekke opp med en som kjenner ham..

Ok, mener eg hørte 3.8 jaffal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...