Teekay1983 Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Må ha eit nytt batteri. Var på bilxtra der dei fant i systemet sitt at eg skulle ha eit 71 Ah batteri noe som høres greitt nok ut, men prisen 1206kr var derimot alt for høyt. Så pratet eg med ein privatperson som skulle ha 750kr for eit 72 Ah batteri men det hadde startstraum på 725 og det passer bedre til diesel bil sa han. Men da lurer eg på eit biltema batteri siden ein kamerat skal dit på handlerunde. Er ikkje de bra nok da? Men finner ikkje årsmodellen min i listen på websiden deres. Ser at 97mod 528 står oppført med 66 ah og 72 ah batteri. Kan eg bruke de samme på min 84 mod? Og skal eg velge 72 eller 66 ah? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 På min forrige Bmw byttet jeg ut det originale batteriet med et "billigbatteri" fra Torshov Bilrekvisita. Mener jeg betalte i underkant av 800,- for et batteri av merket Lyak. Hadde aldri noen problemer med det selv, og vet at det fortsatt ikke er noe tull med det. Så sant du ikke har noe som krever veldig mye strøm, stor stero etc., så tror jeg du klarer det med et "billigbatteri" fra Biltema. Må legge til at jeg ikke har noen erfaringer med batterier derfra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Biltema batteri fungerer fint det til normalt bruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Men kan eg bruke batteri fra ein 96 mod på ein 84 mod siden det bare er <525 som er opplista av E28, har det ein annen startstraum kanskje? Hvorfor er det opplista både 66 og 72 Ah batteri, hvilket burde jeg kjøpe 100kr forskjell? http://www.biltema.no/carparts/carparts ... SecId=1192 Har ein 12" sub kopla til forsterker og 6x9, 4x6 kopla til cdspilleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Kjøp det kraftigste da vet du, så har du hvertfall nok kapasitet. 100 kr er jo ikke SÅ mye akkurat... Når jeg kjøpte det Lyak batteriet kjøpte jeg et noe sterkere batteri enn det som satt i originalt. Angrer ikke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Hva er de fysiske målene på ditt gamle batteri? Har Biltema katalogen her og for et batteri på 72ah skal de ha 698,- ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2005 25cm langt, 18cm breitt og 21cm høyt Så såg eg det var alt for lite 60Ah og 280 A. Det skal være litt plass å gå på i lengderetninga, og det må være 72Ah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Det som er på 72ah i Biltema katalogen har målene (lxbxh)mm. 277x174x190 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Men det er enda ingen som har kunne bekrefta at eg kan bruke e39 batteri på min e28? Er det bare måla som er forskjellige eller er det straum spesifikasjonane også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Det står i katalogen bare sånn generelt at BMW kan bruke dette batteriet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Må ha eit nytt batteri. Var på bilxtra der dei fant i systemet sitt at eg skulle ha eit 71 Ah batteri noe som høres greitt nok ut, men prisen 1206kr var derimot alt for høyt. Så pratet eg med ein privatperson som skulle ha 750kr for eit 72 Ah batteri men det hadde startstraum på 725 og det passer bedre til diesel bil sa han. Men da lurer eg på eit biltema batteri siden ein kamerat skal dit på handlerunde. Er ikkje de bra nok da? Men finner ikkje årsmodellen min i listen på websiden deres. Ser at 97mod 528 står oppført med 66 ah og 72 ah batteri. Kan eg bruke de samme på min 84 mod? Og skal eg velge 72 eller 66 ah? Man får liksom ikke for mye startstrøm. Batteriene til biltema er helt ålreit, så løp og kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Men det er enda ingen som har kunne bekrefta at eg kan bruke e39 batteri på min e28? Er det bare måla som er forskjellige eller er det straum spesifikasjonane også? Det er det samme hvilke biler batteriet er laget for, bare de utvendige målene passer sånn at du får plass til det, får festet det, og får satt på batteriklemmene. Hvis det festes over, så ser ut omtrent hvor høyt det må / kan være. Startstrømmen er uansett høyt nok til å dra i gang en bensinmotor, men jo flere A, jo bedre (og dyrere stort sett) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Jeg har et Tudor 100 ah 850a i min e39,kjøp over 80ah selv om de som selger sier noe annet,det er bare fordeler med ett kraftigere batteri.Bmw har mer en nok å gå på når det gjelder lading. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå