C_West Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Lurer litt på hva dette er egentlig. Har aldri vært borti dette. Er det noe man monterer dette for og få stilla camberen enklere? hvordan fungerer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Jeg er ikke 100% sikker på om jeg har skjønt det riktig, men det jeg alltid har trodd er at det har vært en justeringsplate mellom toppen av fjørbeinet og innfestningen i karosseriet. Så noen på Vålertreffet justere dette. Mulig jeg tar feil.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Ganske greit å se på dette bildet: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 hvor kan disse kjøpes?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Jeg er ikke 100% sikker på om jeg har skjønt det riktig, men det jeg alltid har trodd er at det har vært en justeringsplate mellom toppen av fjørbeinet og innfestningen i karosseriet. Så noen på Vålertreffet justere dette. Mulig jeg tar feil.. ? Du har skjønt det riktig. www.koed.dk har faktisk dette fra K-Mac, altså ikke fra GroundControl. Har hatt K-Mac selv, og de fungerte utmerket. Skal nok ha det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C_West Skrevet Oktober 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2005 okay men åssen fungerer det? kan gjette på at det har noe med camberen og gjøre? er det bare til og skru på noen skuer på den plata for og stille camberen eller hva går det ut på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Det fungerer slik at disse camberplatene erstatter topplagrene på fjærbena fremme. For å justere dem, løsner man på boltene/mutterne (avhengig av type plater) som holder platens justerbare del på plass, og når man så justerer, flytter man altså toppen av fjærbenet enten innover (negativ camber), eller utover (positiv camber). Jeg bruker dette spesielt i forbindelse med banekjøring for å gi bilen mer negativ camber når man skal "ta i litt". På E36 fører det typisk til mindre understyring og mindre skjev dekkslitasje når man kjører på bane. Når man skal ut på veien å kjøre, er det best å ha tilnærmet "original" innstilling på hjulvinklene, slik at man ikke skal slite dekkene skjevt, og kanskje da spesielt på innsiden, som ville vært resultatet av å konstant kjøre med mye negativ camber. Håper det var forståelig forklart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå