Gå til innhold

For høy e30;o)


Jarle Skoftedalen
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter med at e30 er for høy i ræva, er det forskjell på e30 modeller med tanke på understell o.l... Jeg så en 88 e30 320 med 15mm senking bak(nytt senkesett, ikkeno gammel drit) , den er sinnsykt mye lavere enn min 83 med 40mm, hva er galt med min? hehe... sleit med dette på den gamle e30`n også...

Foran blir de fine, men bak har jeg ikke sjangs... hehe.. prøvd mange forskjellige typer, den er og forblir høy :evil:

senkesettet jeg har på nå er forøvrig et 60/40 FK Automotive med korte dempere... demperne bak var jo faenmeg 5 cm kortere enn de originale og bilen er høyere enn originalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. HAr alltid slitt med det omvendte. På mine har eg alltid fått ræva for langt ned.

Ta f.eks det siste senkesettet mitt, AP (fra motortechnik), det er ett 55/40 sett med korte dempere og alt, men det ferdige resultatet så jo ut som 25/80. Eller at eg hadde en hel sigøynerfamilie i bagasjerommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... lurer fælt på hva som gjør det? noen andre som har FK sett? Skulle jeg sett bilde av en annen med 60/40 FK.

Skal handle justerbare fjærer bak, får håpe dette hjelper, da blir det justerbart fra 50-85mm....

her er et bilde av den gamle, skjønner?

0504_07.jpg

Kjøpte senkesett til 325 og har jo en m10 motor i som er endel lettere enn m20 så derfor er den ikke så sykt lav foran, men perfekt høyde foran med tanke på hjula jeg har, må ha litt gummi for å få feste, har 205/50-16 på 9" felg... fant ikke no lavere profil på slicks...

Men uansett så har jeg sjekka litt dele nr og kommet fram til at fjærer og dempere er likt bak på 4 og 6 sylindra e30, bare foran som ikke er likt på forskjellige senkesett! Sjekka bare TUV-papirene på to jamex sett, ett til 325 og et til 316.. samme delenr på demper og fjærer bak på begge setta...

Kanskje dette er løsningen??

https://www.koed.dk/functions/billede.a ... .jpg&map=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulbuene på 88-90 mod e30 er ca 2cm lavere enn på de "gamle" e30 83-87 mod. Dermed ser den en del høyere ut på ræva, me likt senkesett.

Takk,var no sånt jeg trengte å vite, hehe....

har seriøst veldig lyst å vite hvilke felger som står på bilen ?

Dt er 9x16" Rondell, husker ikke helt hva de heter for noe mer, men kan lett finne det ut! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...