Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd å bare blitt stoppet 1 gang. Det var med den forrige bilen min som forøvrik hadde det noen kansje vil kalle et hmm... "touch" av harry over seg, he he :roll: .

Var forøvrig en VW Jetta II GT

Var fulle blålys og sjekk av bilen, sjekk av vogn og førerkort, ett par knusktørre spørsmål og litt lommelyktbruk i baksete før det var "god tur videre"

Da skal det også nevnes at jeg ikke hadde gjort noe ulovlig da :)

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ove Kvam synes jeg hadde et godt poeng i www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/melding.aspx?Id=242820

Hans kommentar til "Har faktisk aldri hatt erfaring med at Politiet har vært uhøflige." var:

Ikke jeg heller. Det har kanskje litt å gjøre med at jeg ikke er uhøflig mot dem. De er jo bare mennesker de også, som gjør jobben sin. Av og til kan det være litt plagsomt for oss når vi har gjort noe vi ikke skulle ha gjort....(for de fleste her inne er det vel da snakk om å kjøre for fort).

Skrevet

Har også stort sett gode erfaringer med politiet. Men de er alle av andre årsaker enn bilkjøring.

De kom kjørende da vi løp etter bussen for en stund siden, jeg med en åpen champagneflaske i den ene hånden og en åpen halvliter i den andre. Jeg begynte å tømme de ut før de hadde fått tid til å rulle ned ruta.. :lol:

Skrevet
Er vel ikke noe problem å bli stoppet så lenge man har "rent mel i posen". Det er jo mye tyveri av BMW'er, så egentlig gjør de oss en tjeneste.

Ja, men jeg har forståelse for at de som blir stoppet flere ganger i uken synes det er irriterende og frustrerende. De finnes visst nok, men jeg må si at jeg aldri har opplevd å bli stoppet.. uansett bil.

Dette er hverdagskost for meg, en gang ble jeg stoppet ved obs på strømmen/lillestrøm, det hadde nettopp hvert ran der på natta,dette var en lørdagnatt, jeg var syk den dagen og skulle hente kompisa mine som var ute og festa fra lillestrøm, og der kommer onkel blå med de svære kommandobilene og noen vanlig politibiler, ble omringet av 3biler, en på hver side av bilen løper mot bilen min, imens drar jeg ned vinduet og vifter med vognkort og førerkort mens jeg hoster no jævlig, han ene kommer, slår på den jævla lommelykta og lyser meg i øyene, så ser han på vognkort og fører kort, ber meg komme ut av bilen og åpne bagasjerommet, så fikk jeg gå.

Jeg har faktisk rekord, i Drammen for 2mnd siden ble jeg stoppet 3ganger i løpet av 2timers tid.

Da skjedde det et eller annet der.

Skrevet

Politiet er jo faktisk ute i gatene for å hjelpe, men det kan være litt irriterende å bli stoppa ofte. Har selv blitt stoppa tre ganger i løpet av en kveld. Siste gangen var jeg dritt lei dem, og sa fra at jeg ikke finner meg i å bli stoppa så ofte når jeg har rent mel i posen. Da ble de plutselig alvorlige og sa at de kunne stoppe meg så ofte de ville, og holde meg igjen så lenge de ville. Min erfaring er at man burde prøve "Mr. NiceGuy" metoden. Det funker som regel.

Skrevet

Har seriøst aldri blitt stoppet. Selv om her jeg bor og kjører rundt med bilen er en av de største råneplassene i byen. (Utsiden av Bergen) Og i tillegg, her politiet må få inn patruljer fra andre bydeler på kveldstid for det er her det er mest grisekjøring. :P Er nesten som jeg gleder meg til å bli stoppet! :P

Skrevet

///M: -Mulig jeg sporer litt tilbake til den låste tråden igjen, ha meg unnskyldt. Jeg har derimot hørt historier om at politiet er spesielt interesserte i bilister med annen hudfarge mht. stjålne biler etc. De dumme spørsmålene kan være vomfyll mens de ventet på tilbakemelding fra databasen om at din bil ikke er meldt stjålet, og at ditt førerkort er gyldig.

Jeg mistet førerkortet i en fartssake for en tid tilbake, og via ganske sikre kilder fikk jeg høre at politiet var ekstra keen på å ta menn i BMW. Dette var i 2003. Ser du har Merce for tiden, men er den i fin stand, kan det gi politiet en ekstra grunn til sjekking.

For de av dere som er kjent i området vest for Trondheim kan jeg fortelle om en gang jeg kjørte mot Orkanger i min Sierra Cosworth 4x4. Det var senhøstes, mørkt og i de tider det kan forventes at det fryser på. Jeg lå nok over 60km/t, som er fartsgrense der, og veien svinger godt utover bergene der. Etterhvert kommer en bil som når meg igjen, og blir liggende et stykke bak - en stund. Med et fylles bakruta av blålys og jeg stopper ved første anledning. Politimannen som kommer ut synes jeg var litt hard på gassfoten sett i forhold til at veibanen kunne være glatt. Det var nesten som om jeg hadde stjålet bilen, sa han. Han ba derfor om å få se vognkort og førerkort. Etter en kort sjekk ønsket han meg en god tur videre, og ba meg senke hastigheten noe. Da jeg kjørte husker jeg at jeg tenkte: -Jøss, så flott at de sjekker slike biler som jeg har, plutselig en dag kan jeg få bruk for det. Jeg ha forøvrig ikke blitt stanset av samme grunn etter det, og skjønner frustrasjonen om dette gjentar seg flere ganger, på kort tid.

Skrevet
JaJa jeg blir aldri klok på disse, nå er det sånn at jeg tar frem vognkort og førerkort før de spør meg og gir til dem og sier samtidig, jeg har plettfri vandel,jeg skal dit eller dit.

Dem tar dette med ett smil og går tilbake til bilen og sjekker litt så får jeg kjøre, seriøs bruk den måten, sparer mye tid.

Men ikke til du møter en som absolutt må inn i bilen din og sjekke å endevende hele bilen innvendig.

Med mindre dei har "ransakingsordre", kan dei ikkje inn i bilen din :-)

Har også vorte stoppa eit par gongar etter at eg fekk BMW. Det virka som om dei er despo etter å stoppa ungdom som kjøyre rundt i ein BMW! Hadde ikkje problem med å bli stoppa når eg kjøyrte rundt i ein gammal jetta som eigentleg ikkje burde ha lov til å vera på vegen!

Og ein ting til, purken spørr ofte etter varseltrekanten, dette er for å sjekke om du har noko som du ikkje burde ha i bagasjerommet. Berre la varseltrekanten ligga inni bilen vist du føler for å irritere purken mest mogleg :lol:

Skrevet

Har også vorte stoppa eit par gongar etter at eg fekk BMW. Det virka som om dei er despo etter å stoppa ungdom som kjøyre rundt i ein BMW! Hadde ikkje problem med å bli stoppa når eg kjøyrte rundt i ein gammal jetta som eigentleg ikkje burde ha lov til å vera på vegen!

Og ein ting til, purken spørr ofte etter varseltrekanten, dette er for å sjekke om du har noko som du ikkje burde ha i bagasjerommet. Berre la varseltrekanten ligga inni bilen vist du føler for å irritere purken mest mogleg :lol:

Du kan be de ta et skritt eller to tilbake når du plukker ut varseltrekanten. De har ikke noe "krav" på å titte inn i bagasjerommet selv om varseltrekanten ligger der. Hvis du for eksempel er prest og har bagasjerommet fullt av "oppblåsbare Barbaraer", så vil du ikke at Politiet (eller noen andre) skal se det. Men det er klart, de blir alltid mistenksomme hvis du kan reglene, politi-instruksen og oppfører deg "lite samarbeidsvillig".

Skrevet

hehe... sant nok ;-).. har ikkje fått moglegheiten til å teste det ut enda.. men ein kompis av meg har gjort det.. han fekk litt stress med politiet etter det :-(

Skrevet

De kan jo gå inn i bilen din hvis de ser at det er noe som er galt...

De kan jo bare spørre deg om de får lov, sier du ja har de sitt på det rene, sier du nei kan de trekke det så langt som til "mistanke til..etc" og gjøre det på den måten.... Hvis man nekter blir de jo seff mistenkelige...

He he, er fler her som har kjørt gammel Jetta ja :lol:

Skrevet

Heh, politiet er litt rare noen ganger, ja, men mot meg hvertfall, har de ALDRI vært uhøflige på noen måter. Det er kanskje ikke så rart at de noen ganger blir litt sure, når folk åpner vinduet og sier no litt små frekt, og kanskje starter å krangle...

Jeg ble stoppet idag :) Kjørte av motor veien ved sandvika også starter de å følge etter meg, så kjørte jeg en vennine av meg til stasjonen(de fulgte fortsatt etter meg) og så fort jeg var utenfor synsvidden hennes, så stoppet de meg :) . Det første de sa var: Bilen din er ikke en 1998 modell er den vel?(Etter litt om å men fant de ut at sentralbord dama hadde lest feil) :lol: Og i tillegg trodde de jeg hadde stjålet den eller no, spurte masse om faren min(som bilen står registrert på) :P Men uhøflige, det var de ikke ;)

• 3 years later...
Skrevet

Gøyal tråd, har ikke vært skrevet i på noen år ser jeg. Men jeg datt nå innom..

Ble stoppet av politiet i vinter fordi jeg lekte meg litt i en rundkjøring, blålys all over the place og ble vinket inn. Vognkort og førerkort, var så nervøs at jeg holdt på å pisse på meg. Hadde jo bare hatt lappen i en måned og dama tok forståelse til at jeg ville leke litt halv tre på natta, og noe trafikk i bygda her med 2000 folk er det lite av så jeg slapp med en advarsel. Og så, for to uker siden kjørte jeg hjem fra jobb og kjører da forbi et vikepliktskryss som snuten ofte kommer utifra stasjonen. Jeg stoppa jo og kjørte etter, så bråsvingte han av veien og la seg bak meg! :S Fulgte etter meg nesten helt hjem før han blunka og hinta med blinker at jeg skulle stoppe. Fram med vognkort og førerkort, tok det med seg og ble sittende i bilen en stund. Da han kom tilbake stakk han hodet inn vinduet og glante litt. Så sa han: Tok det rolig nå ja, i forhold til i rundkjøringa i vinter? Ja, man lærer svarte jeg. Ha en god tur videre sa han med litt latter bak det hele og gikk.. Etterpå satt jeg bare og lurte på hva i h som var vitsen med det? :P

Skrevet

Har blitt stoppet ett par ganger. Men har sluppet unna med advarsler alle gangene.

Første gang var på moped, jeg lå i 90 i 50 sona, jeg hadde ikke kjørelys(klokka var 3 på natta) jeg hadde ikke eksosanlegg, ikke bakbremser og som dere skjønner var denne trimmet. En bil kommer imot meg og idet den passerer meg kommer blålysa på. Jeg stopper på første mulige plass, tar av meg hjelmen og ser på at politibilen snur, akslerer så mye den stakars XC70en klarer for å så legge merke til at jeg alerede har stoppet sykkelen og bråbremse. Jeg må frem med førerkort og han spør hvem foreldrene mine er( jeg var jo kun 16 den gang) Så lurer han på hvorfor jeg ikke har lys og jeg svarer etter beste evne. Deretter får jeg beskjed om å legge meg bak dem så skal de eskortere meg hjem. De kjører i 80 i 80 sonene og jeg henger på. (som dere vet har jeg egentlig lov til å kjøre i 45)

Andre gang var da jeg hadde prøveskilt på Toyota Starletten min. Bilen var full av røde flekker (rustbehandling) Bilen var strippet for alt interiør, kun stoler og dash igjen, bilen var uten fangere, felgene stakk 3 cm utenfor hjulbuene og jeg manglet ett kjørelys bak og jeg manglet speil. Jeg og en kompiss kjørte den i sentrum, og skulle svinge av inn i ett parkeringshus og ut igjen for å snu. Akkurat når vi svinger inn i parkkeringshuset kommer politiet rundt svingen så det ser ut som at vi skal gjemme oss. når vi kommer ut har politiet svinget av og stopper oss. de stiller spørsmål om bilen og ser på kjørelappen at vi skal en helt annen plass enn der vi er. vi bortforklarer med en hvit løyn og det virker troverdig. De kjører videre og ber oss slutte å råne med prøveskilt.

DSC00151.jpg

DSC00158.jpg

resten er så smått at jeg ikke gidder fortelle det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...