///M Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Kanskje et upassende sted å poste på, men det er noe jeg lurer på. Jeg pleier å laste ned indiske filmer fra en xside, som vanlig pleier filmene hvertfall vare i 3timer. Men i det siste har jeg lastet ned filer på 700mb med hele filmer i dvd-kvalitet eller bedre enn dvd kvalitet. Som vanlig pleier film filene å være på over 1,3gb uten tekst og alt det andre. Men hvordan kan en hel film som var i ca 2timer og 30min og som har ekstrem bra kvalitet være på 700mb. Har det kommet ny type konverterings greie i markedet eller no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Du må bare høyreklikke på fila og sjekke hvilket format den er i, og hva slags codec som er brukt på komprimeringen. Vil tro det er xvid du snakker om. Har kjøpt med DVD-spiller med divx/xvid-støtte. Helt genialt. Det er jo divx/xvid det er desidert mest filmer i på nettet (alt kommer jo som det), så det er en drøm i forhold til å leite etter SVCD eller DVDR, som i tillegg er mye større i størrelse. Edit: Vil bare legge til at det såklart kan være andre formater også, men det er som sagt divx/xvid som er desidert mest utbredt. Noe nytt format er det allikevel ikke, men det kommer nye forbedrete versjoner av codecet jevnlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 I blåfilmer skjer det jo som regel det samme i hver scene, så kanskje de klipper og limer og bruker samme sekvenser om igjen og dermed tar filen mindre plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Kanskje et upassende sted å poste på, men det er noe jeg lurer på.Jeg pleier å laste ned indiske filmer fra en xside, som vanlig pleier filmene hvertfall vare i 3timer. Men i det siste har jeg lastet ned filer på 700mb med hele filmer i dvd-kvalitet eller bedre enn dvd kvalitet. Som vanlig pleier film filene å være på over 1,3gb uten tekst og alt det andre. Men hvordan kan en hel film som var i ca 2timer og 30min og som har ekstrem bra kvalitet være på 700mb. Har det kommet ny type konverterings greie i markedet eller no. Dette er vel faktisk fra gammelt av.. Nå kommer filmene stortsett på 2cdr (1,3gb). Før kom de på 700mb.. Kjører du filmene på TV er det vanskelig å se forskjell synes nå jeg.. Er overhode ikke noe vits å laste ned en film på 1,3 med DVD kvalitet, om det ligger en på 700mb med DVD kvalitet der.. (Bedre enn DVD kvalitet?? Og det er???) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Dette er vel faktisk fra gammelt av.. Nå kommer filmene stortsett på 2cdr (1,3gb). Før kom de på 700mb.. Det er nok fortsatt like stor andel av scenereleasene som er én cd nå som for 3 år siden. Er filmen 2 timer eller mer går man som regel alltid over på to eller flere CDer. 80% eller noe av alle filmer er derimot under 2 timer, så det aller meste av skikkelige scenereleaser er fortsatt på én CD. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Kanskje et upassende sted å poste på, men det er noe jeg lurer på.Jeg pleier å laste ned indiske filmer fra en xside, som vanlig pleier filmene hvertfall vare i 3timer. Men i det siste har jeg lastet ned filer på 700mb med hele filmer i dvd-kvalitet eller bedre enn dvd kvalitet. Som vanlig pleier film filene å være på over 1,3gb uten tekst og alt det andre. Men hvordan kan en hel film som var i ca 2timer og 30min og som har ekstrem bra kvalitet være på 700mb. Har det kommet ny type konverterings greie i markedet eller no. Dette er vel faktisk fra gammelt av.. Nå kommer filmene stortsett på 2cdr (1,3gb). Før kom de på 700mb.. Kjører du filmene på TV er det vanskelig å se forskjell synes nå jeg.. Er overhode ikke noe vits å laste ned en film på 1,3 med DVD kvalitet, om det ligger en på 700mb med DVD kvalitet der.. (Bedre enn DVD kvalitet?? Og det er???) det finnes jo selvfølgelig ikke noe bedre enn dvd kvalitet, bare noe jeg skrev for å vise hvor bra dette er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå