Hhenrik Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Ser som sagt etter ny bil, og har blitt litt forelska i e34 m5. Det er mye touring til salgs for tiden. Så dette må jo bli vurdert opp mot sedan osv. Er det noen store forskjeller på egenskapene på bilene? Vekt/effekt? Tyngdefordeling osv. Ser og at en del touring blir solgt med grønne skilter.(toseter), dette medfører hvor mye mindre avgifter? Koster det mye å hive i baksete? Er det billigere å forsikre enn bil med grønne skilter enn en med vanlige skilter? Alle informasjonsrike svar vil bli tatt godt imot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 kjøp sedan.. finest etter min mening.. og som jeg har forstått.. ikke fullt så mange av de som touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Mener at de er ganske like i prestanda, men touring er jo litt mere praktisk da. Er min mening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 kjøp sedan..finest etter min mening.. og som jeg har forstått.. ikke fullt så mange av de som touring Det er jo langt flere sedaner enn touring, så den skjønte jeg ikke!! Skal du ha bakseter men kjøper en varebil så sjekk når den er første gang registrert i Norge. Er den importert i f.eks 2001 så kan du bare glemme å sette i baksete! Kjøreegenskapene er garantert bedre i sedan pga at touringen blant annet er tyngre. Eneste fordel jeg ser med touring er at den har mer plass, og dermed er mer praktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Jeg har inntrykk at det er flest Touring men. Stasjonsvogna veier vel minst 100 kg mer så det merkes sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 ..........og ikkje minst billigere hvis du ikkje MÅ HA 5 seter. Eg har vent meg til å ha to seter etter at 324'en har sviktet meg i en lengre periode og eg er henvist til Pickupen. Utolig hva man venner seg til. Men har du familie/barn og bare en bil blir kanskje visa litt annerledes....... Det finnes flere sedaner enn touringer sier du? Er det produksjonsantallet du tenker da, eller faktisk anntall registrerte biler i Norge? Så liksom for meg at det var mange som benyttet anledningen til å importere touringen som varebil klasse II tidligere og at da kanskje denne var overrepresentert. Men dette har eg aldri forsket på så det kunne være kjekt å vite... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Jeg tenker kun på produksjonsantallet, pga at jeg ikke har oversikt over hvor mange registrerte M5 i henholdsvis touring og sedan det finnes i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Det er totalt produsert 891 touring M5 E34 http://www.bmwccn.no/nor/kapittel1/m/in ... ene_m5.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Og for sedan sitt vedkommende så er det produsert 8.553 stk, høyreratt og USA-utgaver ikke medregnet. Så det er uten tvil produsert LANGT flere sedaner, nesten 10 ganger så mange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Greit nok at stasjonsvogn er praktisk, men det er jo så stygt... Sedanen er mye lekrere! Hadde gått for den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Sedanen finnes det jo i hopetall av (LES: 520i liksom...), Touring er etter min mening finere, mer praktisk og vil holde seg bedre i pris. Dessuten har Touringen en annen utveksling, som jeg for min del setter pris på.... Har selv hatt E34 M5 Touring, og var fornøyd med den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå