Gå til innhold

Instrumentpanel ++


BRIO
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte min førse BMW i sommer, 520i E39, 96/97mod. Deilig bil å kjøre.

Hadde den inne på reklamasjon netopp. Bilen er importert fra tyskland i 2001 og var kjørt 114.000km da jeg kjøpte den. Er det noen her som har formening om lekasje på støtdemper (en ting jeg reklamerte på) på denne bilen etter en slik kjørelengde? Jeg reklamerte også på manglende varslingslys i instrumentdisplayet for både åpne dører og pærevarsel. På dette fikk jeg beskjed om at bilen min ikke hadde denne funksjonen. Kan det være tilfellet? Ellers henger bremsecaliperne fremme. Er det en enkel måte å få de til å "gå" litt bedre?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp fiksa bremsekalipteret bak fordi det "hang" etter litt. Det eg gjorde var å skru det fra kvarandre og satt inn dei beveglege delene med litt olje (grees). Etter det var det ikkje noko problem ;-)

Men pass på at du ikkje får olje rett på bremseklossene.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en 91mod e34 jeg hadde så var det varsling i instrumentpanelet for åpne dører, lyspærer og alt mulig. skulle nesten tro at det var standard på din 96/97mod. men det er vel tydligvis ikke det.

kopperpasta er vel godt egna til å smøre på bremsecaliper og på bremseklossene der de glir mot calippern. visst det er selve stempelet som er tregt så må du vel ta det ut o pusse rent og smøre med bremsesylinderpasta(blå pasta som er beregnet til formålet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er noe spartansk utstyrt uten AC og setevarme men med el. speil, el. heiser på vinduer foran og el. soltak. Synes alikevel at varsling i panel for dører og lys burde være standard. (Har også hatt det på eldre biler) Rart at det er et sort felt i instrumentpanelet, men det er vel muligens slik det skal være. Det med bremsecalipere, er det en enkel jobb for en med angst for ting som sitter fast mm?javascript:emoticon(':roll:')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...