Gå til innhold

rakling når clutchen er innkoblet.


Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg har bilen i fri, så rakler d under clutch området under bilen når clutchen er innkoblet. Gir jeg gass sakte forsvinner raklingen.

Trår jeg inn clutchen forsvinner den helt.

Hva tyder dette på? Noe deksel vibrasjoner i clutch hus området?

Har ikke noe som helst problem med girkasse eller clutch ellers. Bare den lyden som er irriterenes.

Noen som har noen synspungter eller ved hva dette er?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok utløser lageret, som sitter inni clutch huset..

Dog.. I gamle bimmere rakler det i girkassa fra de var nye, om motor går litt ujevnt :D Jeg har nytt lager, og prøvd to kasser nå med akkurat samme lyder.. Men når motor er varm og fin, og går jevnt, så er det ikke bråk fra kassa.. Drevsettet som bråker da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med kompis som er bilmekaninker på fritiden. Han sier at dette helt sikkert er slitt utløserlager i clutch "huset".

I dag så er lyden nesten borte når jeg startet bilen. Merkelig. Jeg har da enda ikke kjørt den i dag. Lyden dukker vel opp igjen.

Ny clutch med uløserlager koster faktisk ikke mye om man handler på motortechnik.no. 1800 elns.

Hadde jo vert godt med nysmurt clutch:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok utløserlageret i clutchen så lenge lyden forsvinner når du trykker Inn clutchen.. regner med at lyden høres bedre når den står i fri på kald motor og har høyere turtall å sikkert?

uansett..er ikke noe farlig..men irriterende er det..hadde det på en bil tidligere selv..men der var clutch sliten også så skifta hele pakka og da funka det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere sier trykker inn cluthen, mener dere trykker inn pedalen da? Da skal lyden komme, for da snurrer utløserlageret

Hehe, når du sier det, så må¨jeg si meg enig der.. Tenkte feil.

Hadde dette selv på en mercedes jeg hadde, men gjorde ikke noe med det.. Men det "raklet" ikke, bare en "masete" lyd fra lageret når clutch var i bunn liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat samme greia., rakler når den står i fri, så når jeg trykker inn clutchen forsvinner den, men jeg har lyd når jeg gjir på og.. den er der i 1,2,3 gir når jeg gjir på , men i 4 og 5 forsvinner den..

Er noe med drevsette i kassa. for når kassa står i fri og motoren går snurrer dreva akkurat som om du hadde kjørt med den! Rakler det mer når du ruser den i fri? Drevsette følger turtallet på motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...