318iA Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Har en 92 mod 318iA. Den bruker så utrolig mye bensin, fra Oslo sentrum til Gardermoen og tilbake bruker den ca 200,- i bensin. Det er ca 75-80km fram og tilbake. Hadde en veldig bensingjerrig bil før, kanskje det er derfor jeg føler at den bruker så mye. Men er dette normalt på en 318iA. Bruker automat veldig mye mer enn manuell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 automat bruker ca 10% mer enn manuell... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Har en 92 mod 318iA. Den bruker så utrolig mye bensin, fra Oslo sentrum til Gardermoen og tilbake bruker den ca 200,- i bensin. Det er ca 75-80km fram og tilbake. Hadde en veldig bensingjerrig bil før, kanskje det er derfor jeg føler at den bruker så mye. Men er dette normalt på en 318iA. Bruker automat veldig mye mer enn manuell? jeg brukte 200kr bensin på strekning oslo sarpsborg-sarpsborg oslo. så tror din bruker litt mye ja, du kjører kanskje litt aktivt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 det kan vere kaldstart dysa som har hengt seg opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pesos Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Forbruket er godt over normalt ja... med mindre du har kjørt sportslig. Kan være kaldstartsdysa ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iA Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Kjører egentlig ikke så sportslig. Ganske normal kjøring. Vet ikke hva kaldstartdyse er engang jeg. Den bruker ganske mye om morgenen når den har stått parkert og er kald. Også bedrer det seg når den blir varm. Uansett så bruker den usedvanlig mye. Kanskje jeg skal prøve bensinpillen?? Hahahaha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 ut ifra det du oppgir så bruker den mer enn 2 liter på mila på "langkjøring" siden det går jevnt og trutt langs E6 mot gardermoen.. ville sjekka kaldstartdysa først..sjekk gjerne lambdasonden din å..hørt mange får et ekstremt forbruk når den synger på siste verset uten at jeg skal uttale meg om det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 sjekk gjerne lambdasonden din å..hørt mange får et ekstremt forbruk når den synger på siste verset uten at jeg skal uttale meg om det.. Vet du hvordan man sjekker lamdan? Skulle gjerne gjort det selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 Er bare å måle lambdaverdien i eksosen på en NAF-stasjon elns. Er slik jeg fant ut at min ikke funker lengere... Jeg kjører uten lambda nu, å bilen _sluker_ ... Sikkert 1.6 / 1.8 på mila når man kjører i byen ... :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå