Gå til innhold

Stort bensinforbruk

318iA
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 92 mod 318iA. Den bruker så utrolig mye bensin, fra Oslo sentrum til Gardermoen og tilbake bruker den ca 200,- i bensin. Det er ca 75-80km fram og tilbake. Hadde en veldig bensingjerrig bil før, kanskje det er derfor jeg føler at den bruker så mye. Men er dette normalt på en 318iA. Bruker automat veldig mye mer enn manuell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 92 mod 318iA. Den bruker så utrolig mye bensin, fra Oslo sentrum til Gardermoen og tilbake bruker den ca 200,- i bensin. Det er ca 75-80km fram og tilbake. Hadde en veldig bensingjerrig bil før, kanskje det er derfor jeg føler at den bruker så mye. Men er dette normalt på en 318iA. Bruker automat veldig mye mer enn manuell?

jeg brukte 200kr bensin på strekning oslo sarpsborg-sarpsborg oslo.

så tror din bruker litt mye ja, du kjører kanskje litt aktivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører egentlig ikke så sportslig. Ganske normal kjøring. Vet ikke hva kaldstartdyse er engang jeg. Den bruker ganske mye om morgenen når den har stått parkert og er kald. Også bedrer det seg når den blir varm. Uansett så bruker den usedvanlig mye. Kanskje jeg skal prøve bensinpillen?? :D Hahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut ifra det du oppgir så bruker den mer enn 2 liter på mila på "langkjøring" siden det går jevnt og trutt langs E6 mot gardermoen..

ville sjekka kaldstartdysa først..sjekk gjerne lambdasonden din å..hørt mange får et ekstremt forbruk når den synger på siste verset uten at jeg skal uttale meg om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...