BimmerKing Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Jeg lurer på hva dere gjør når dere gjør klar bilen for vinteren? Med tanke på lister, dørlåser? Hva bruker dere å gjøre for å forhindre ising av gummilister, låsene og dørlåsene(som holder døra igjen....)? Min var frosset nesten ihjel idag tidlig, og jeg fikk ikke opp dørene. Når jeg endelig fikk opp den ene døra, så ville den ikke lukke seg når jeg kjørte..... Tips om dette mottas med STOR takk..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Lås olje heter det:-) fyll på i dør lås, nøkkel hull osv. bruk silikon stift på alle gummi pakninger. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Lås olje heter det:-) fyll på i dør lås, nøkkel hull osv. bruk silikon stift på alle gummi pakninger.Lykke til Jeg har nå smurt inn alle lister med silikon, så får jeg prøve med låsolje i dørlåser o.l imorgen. Takker for svar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 I bakkant på døra skal det sitte en oval gummipropp. hvis du tar ut denne kan du sprute olje gjennom et hull inn på selve dørlåsen. fattern har hatt masse forskjellige bmwer gjennom årene og hadde problemer med at låsene frøs så ikke døra ville gå i lås når man lukker den. dette problemet ble borte ved smøring gjennom det hullet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Aha.... Takker så mye. Det skal jeg gjøre i morgen den dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Jeg tar av dørdekslene og sprøyder fett på alle bevegelige deler. Det er som regel inni døren det fryser. Ja så smører jeg listene å sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Låser ikke bilen... Hehe.. Gøy på landet. Neida. Silikon og smøring på bevegelige deler og pakninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 På vinteren smører du lister med silikon og på sommeren med hvit vaselin,og bruk skikkelig låsolje,låsespray er bare en nødløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå