Psyfoon Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Var ut å skulle fyre opp bilen nå isted. Vred om nøkkelen, men starteren gikk nesten ikke i det hele tatt. Minner nesten om at batteriet er dødt, men det er det ikke. Lys og alt annet virker. Dessuten brukte jeg bilen igår og da startet den bra. Ingen lys eller noe av strømforbruk har stått på i natt. Prøvde flere ganger og da klikker det bare når jeg vrir om nøkkelen, og klokka ble nulla ut. Etter jeg har prøvd og slått av tenninga, høres en sånn "gnagelyd" i noen sekunder. Kommer fra bak speedometeret, høres det ut som. Noen som vet hva det kan være? Er det starteren som ikke slår inn ordentlig eller har "låst" seg på et vis? Eller er det for lite strøm? Bilen er en 1995 525td.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Det kann vere noko elektrisk som har hengt seg. Batteriet ditt er iallefall utlada. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Jepp Ladd batteriret opp igjen og prøv. Går det like tregt så sjekker du ledningene til startere, og at det er godt joret. Finner du ikke feil nå så kan det være starteren som har sunget på siste verset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Sett et voltmeter på batteriet.Vri til start og les av. Er det 10Volt eller mindre er ei celle i batteriet gåe´n´. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Fikk fiksa d:) Ringte NAF og de kom med starthjelper og da fyra den med en gang. Skal måle ladespenninga, mulig dynamoen er moden for utskifting. Tror også jeg skal kjøpe meg en slik energistasjon med starthjelp. Kan være kjekt å ha i vinter. Er det noen som har noen å anbefale til en rimelig penge? Er Biltema sin grei, f.eks.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pesos Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Biltema sin er vel helt grei. OBS! Bygg på Lade har også en helt ok til ca kr 200,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royarne85 Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 kjøpte en 120amps dynamo hos gsbildeler. Den var brukt men nyoverhalt kosta meg 1000kr funket fint dn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå