Lars Erik Jensen Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 F**n ass, synes bilen min bruker så j****g mye bensin. Ligger på rundt 1,05 l på mila. Noen som har erfaringer ang dette. Det står jo at den skal bruke rundt 0,7 på langkjøring og 0,8 på bykjøring. Jeg prøver å kjøre så pent som mulig for å e hvor lavt jeg får den men det nytter liksom ikke... Noen som vet om noen bra steder hvor man kan hente ut info om BMW som ikke helt nye? Setter pris på svar:) mvh Lars Erik ------------------------- BMW 318i Touring ´02 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 sjekka lambdasonden?? bruker som regel å være det på de fleste biler når den bruker alt for mye bensin.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Jensen Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Hvordan sjekker jeg det da? NOEN SOM VET HVOR MYE BILEN SKAL BRUKE DA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Det er ikke nødvendig å skrike så fælt! (CAPS LOCK regnes som roping) Ifølge egne målinger Din Side gjorde på en 318i touring i 2001 så bruker den 0,7 pr mil. www.dinside.no/php/art.php?id=5977 Sving innom et BMW-verksted og få de til å koble til diagnoseutstyret sitt, så finner de garantert feilen med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Jensen Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Skal slutte å rope... Pratet med en mekaniker på Autozentrum idag og han sa at hvis det er problemer med LamdaSonden så vises det "feil på motor" i dashen. Et annet problem kunne være et slitent luftfilter og motoren "pusta dårlig". Et tips kan være å sette på KN filter, det ville kanskje hjelpe noe men var overhodet ikke nødvendig på en slik bil (2,0l 143hk). Ellers takker jeg for innspill:) mvh Lars Erik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Er det noen indikatorer på E-36 som sier fra om det er feil på lamda'n? Eller må jeg ta en diagnosetest? Og hvor dyrt er dette? noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Jensen Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Tror det er den gule varsellampa som likner på en motor som lyser. Vet ikke om den gjør dette på E36 men antar dette. På Autozentrum koster en diagnosetest ca 1500 spenn tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå