Gå til innhold

Batteri fra Biltema, ubrukelig?


Jarle Skoftedalen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte batteri til Taunusen for et par uker siden, fra Biltema, og nå sliter jeg med å få start på den når jeg skal på jobb og det er kaldt! Bare såvidt motoren blir dratt rundt.... Bilen lader bra, 14,3V og jeg har ingenting som stjeler strøm, heller ikkeno stort stereoanlegg som tapper den mens jeg kjører! Bilen har blitt verre for hver eneste dag, samtidig som det er blitt kaldere! Når motoren er varm eller har stått i sola så er det null problem. Jeg har tilogmed skrudd av og gjort rent alle jordingstilkoblinger fra karrosseri til motor osv med tanke på dårlig kontakt...

Noen andre som har hatt no erfaring med Biltema batteri som har begynt å kødde?

For det er vel batteriet, el?

Jeg har heldigvis kvitteringa så det er vel bare å dra dit å bytte.....

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de batteriene har veldig bra kvalitet. Har ikke brukt de selv over lengre bruk men de selger 1000 vis av dem og jeg ar aldri hørt at de skal være dårlige. Er hvertfall ikke normalt at de ikke klarer å dra motoren rundt om vinteren. Er det ikke 2 års garanti på de også?

Men kan jo være at akkurat det batteriet du har fått har en produksjonsfeil eller noe.

Ladet du det før du satt det inn i bilen? Mulig det ble overladet eller noe, Hvis det er mulig på ett bilbatteri. (tror ikke de skal lades før de settes i bilen)?

Hva er spenningen på batteriet egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk Biltema batteri i min forrige bil, ikke fordi jeg kjøpte det, men fordi det stod i når jeg overtok bilen. Det hadde da stått der i ett år, og står der fremdeles etter 3 år. Fungerte utmerket så lenge jeg hadde bilen, og ble derfor aldri byttet.

Hvordan er det med oljen på Taunusen?

Sierraen min blir litt treg å starte dersom det er gammel olje på den når det er litt kaldt ute. Hvis det er varmt betyr det ingenting hva slags olje det er på den, eller hvor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, det er to års garanti på det så jeg skal hvertfall bytte det og se om det hjelper! Olja er ganske ny, bytta jo motor for et par måneder siden og jeg er veldig nøye med dette!

Har aldri hatt slike problemer med BMW`n...

Fikk høre istad at det kanskje kunne være tenninga som er litt feil slik at det tenner når stemplet er på vei opp og det blir da meget tungt for startern, men jeg vet ikke.. har prøvd å stille tenninga litt pga jeg har tenningsbank hvis jeg presser bilen på lave turtall, men uten hell!

Noen som har erfart dette før?

Noen forslag??

Batteriet blei ladet før det blei satt inn ja! Men har målt litt og det skal være forholdsvis ok! Måler 14,3 når bilen står på tomgang, og 12,3 uten noe belastning med bilen slått av. Syrevekt er også målt, bra på alle cellene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på det er batteriet ditt det er noe galt med. Jeg selger massevis av slike batterier hver dag, og vi har ALDRI fått noen dårlige tilbakemeldinger på de. Vi er faktisk nordens største leverandør av bilbatterier, og det er minmalt med klager på dem.

Men det kan jo selvfølgelig forekomme feil, veldig beklagelig hvis det er noe feil med ditt batteri, men du har 2 års garanti, så løp å få ett nytt om det er noe galt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også dårlig erfaring med biltema batteri til e34'en min. Den kan kun stå maks ca 3 dager før batteriet er for tomt til å starte bmw'en. Du får å du betaler for.

Og hvis du tar av minuspolen før du forlater bilen så blir den fortsatt tom etter 3 dager? Er nok størst sannsynlighet for at det er noe galt på bilen som tapper det for strøm... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble vekk batteriet, og koble et amperemeter imellom for å se om det er noe på bilen som suger strøm. Hvis det er noe som suger strøm, kan du bruke amperemeteret på hver enkelt sikring for å se hvilken kurs som suger strøm.

Det er endel kunder som kommer innom gamlejobben min og skal ha batteri, som drar til biltema fordi det er så mye billigere der. Så etter 2-3 mnd så kommer de og kjøper nytt batteri allikevel. Og det er særlig på vintern. Rart det der...

Kan kanskje ha noe med at syren de brukte er av type som passer til varme land som i afrika og Mexico...

Det var jo derfor de vant en batteritest i motor for en tid tilbake, hvor resultatet var så bra at syren ble sendt til analyse og jukset avslørt. Batteriet ville ikke greie norsk kulde uten å "fryse ihjel". Så levetiden var begrenset, men duverden hvor bra det var frem til det døde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstander om at man får det man betaler for er bare tull. Generelt sett blir prisene satt etter hvor mye kundene er villig til å betale og ikke etter hva produksjonskostnadene er.

Biltema, Ikea, Elkjøp og noen få andre kjeder er unnataket. Her går filosofien ut på å ha lave priser og selge flest mulig enheter og på den måten tjene penger, ikke mest mulig pr enhet som andre gjør. De kjøper også direkte inn fra produsentene og fjerner ett dyrt mellomledd (importør/grossist). Bare sammenlign prisene hos Biltema med Bilextra og Thorsov bilrekvisita (som handler fra grossist).

Norge er ett ganske isolert land og med høy betalingsvilje, er ett eldorado for de som presser priser høyest mulig. Dekkforhandlere i Norge er ett slikt eksempel. Er rene mafiavirksomheten. Sharif ble jo truet til å heve prisene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...