Gå til innhold

E39M5 i E30


JanErik E30V8
 Share

Anbefalte innlegg

Er M3E36/E46 bremser å foretrekke i stedet for Porsche?

Hva slags eksos passer best til dette?Scorpion?

Er det stoler som evt er lettere enn Sparco? Billigere?

Hva slags coilover kit vil dere anbefale?

Hva slags felg størrelse og dekk dimensjon burde jeg bruke?

Kom gjerne med inspill på forandringer eller erfaringer.

bremser- porschebremsene er bedre, men det kan godt hende att M3 E46-bremser holder. tviler sterkt på at du må ha så store bremser, så du må kjøre på 18". skal selv kjøre med 330mm bremser på min E30, og da får jeg på 17".

eksos- du kan sikkert bruke en bakpotte fra scorpion, men du må nok få laget et "custom" rør fra grenrør til bakpotte.

stoler- sparco har mange lette stoler i carbon, men de er veldig dyre, og passer ikke inn i ditt budsjett. jeg har sparco evo 1, og de veier vel ca 6kg pr stk. er kjempefornøyd med dem!

coilover- jeg skal kjøre med H&R coilover på min E30. ellers har du mange fabrikater å velge mellom. bilstein har desverre ikke PSS9 til E30 etter hva jeg vet.

felgstørrelse- jeg ville brukt 17" på bane. det skal jeg pga det er det minste jeg får på. 18" blir fort dyrt pga dekkforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det blir 17" på meg også, da jeg nå har fått vite at jeg ikke trenger 18" for å få store nok bremser. Og er redd det vil se litt ekstremt ut med 18" på E30

Når det gjelder stoler, så blir det ikke de aller dyreste i første omgang, men jeg ser allerede nå at prosjektet mitt kommer til å sprenges alikevel, så kanskje jeg kan sprenge det litt mer med dyrere stoler, når det allerede er sprengt mener jeg :wink: .

Takk for mange tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" ekstremt? Nei, det synest jeg da ikke!

268.jpg

Med 225/35 dekk. 225/40 blir for stort og vil subbe i bakkant av hjulbuene foran.

Ellers. Siden det er banebil du skal bygge. prøv å let opp et justerbart Grp.N understell. Det er mange klasser over de "standard" coiloversettene.

Og kjøp stoler du sitter godt i. om de er 6 eller 8 kilo ville jeg ikke sett SÅ nøye på. Du vil uansett få nok krefter til å flytte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjent er det ikke. men jeg kan ikke tro at det vil være noe problem. Det er jo inne original rulleomkrets, og hjulene står godt innenfor skjermene både foran og bak.

ikke valset. M3 har nok plass til "fornuftige" hjulstørrelser uten valsing

Jeg har originalt Grp.N understell (ikke justerbart) Det er et glimrende oppsett for banekjøring, men det senker ikke mye. Ground control camberplater isteden for K-mac sine, ville ha senket snuten 4cm. Da hadde den til gjengjeld blitt for lav.. Bak er den mer enn lav nok. Jeg kjører mye dårlig vei, og da er det greit med litt bakkeklaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg bygge på et vanlig E30 karosseri, så da blir det nok dårlig plass til 18", så det blir nok 17" på meg i første omgang.

Skulle du ikke ta en E30 og sette på M3-skjermer, C-stolpe/takkassett, bakluke, fangere og skjørt da?

Har sett 18" på E30 med vanlige skjermer også. Riktignok valset, men det er grunnet ekstrem bredde. Høyden på hjulet blir jo ikke forskjellig, for du går jo ned på dekkprofil når du går opp i felgstørrelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir M3 utbygging med det første, satser på å bygge ut karosseriet etterhvert.

Tror nok det blir 17" da dekk fort kan bli litt dyrere med 18".

Blir satt på justerbart Grp N M3 understell da, blir bestilt om ikke lenge.

Er det andre steder enn fra BMW man kan få kjøpt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS/JO/OS Bildeler, Schmiedmann/MotorTechnik fører alle originale BMW-deler.

Ang. M3-ombygging. Han på Møre som har M60B40 i sin E30 har satt på M3-skjermer kun fram, han har ikke kommet så langt at han har bygd om bakenden ennå. Dette er kanskje noe å tenke på for deg også, dersom du skal ha Sport Evo-skjermer foran for å gi plass til store hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 skjermer foran er bare å skru på? Bak er det jo "litt" verre..Jeg tror bilen på Møre befinner seg på Valderøy.

M60B40 finner du i E31-E32-E38-E34 karosseriene. Med andre ord 840, 740 og 540. En sånn motor med manuell kasse er nok vanskelig å finne, men 840 Ci ble etter hva jeg vet levert med 286hk og 6 trinns manuell. Kanskje en sånn sak med skrukompressor pressa i et lett E30 karosseri kan bli gromt?

Side med motorinfo for de som kan Rumensk :D

http://www.bmworg.ru/engine/engines.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke hva slags karroseri motoren kommer fra. Med det var ikke bare 840Ci som kunne leveres med manuell, jeg har sett både E34 og E39 540i med 6-trinns manuellkasse. Usikker på om E38 kunne leveres med manuell, men jeg tror det. Uansett karosseriutgave så er det mest vanlig med automat på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke hva slags karroseri motoren kommer fra. Med det var ikke bare 840Ci som kunne leveres med manuell, jeg har sett både E34 og E39 540i med 6-trinns manuellkasse. Usikker på om E38 kunne leveres med manuell, men jeg tror det. Uansett karosseriutgave så er det mest vanlig med automat på disse.

Står faktisk en på mobile.de i disse dager, så de finnes!!

Angående justerbart grp.N understell. Jeg ville ha sjekket pris FØR jeg sa bombastisk at det skal på bilen. Har en anelse av at det koster sine kroner... Den var ikke til deg nei Erik :)

Alle deler som trengst står i Grp.N delekatalogen, men jeg tror det er kun høydejusterbart foran som er tilgjengelig. Gjør forøvrig oppmerksom på at et sånt sett ikke er mulig å få godkjent for gatebruk, samt at bilen blir VELDIG hard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...