BJ Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Bilen min (318is e30) sviver dårlig på tomgang når den er kald, gir jeg gass og slipper den igjen så dør bilen ut, men når den blir varm så merker jeg ikke noe til dette problemet. I tillegg så føler jeg at den bruker mye bensin, endel over 1 liter pr mil på blandet kjøring. Noen som vet om disse problemene kan være den samme tingen? feks lambasonden eller hva den heter? Takker for hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 kansje lmm?? hvet egentli ikkje jeg, men hørtes kansje litt logisk ut?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Hadde det vært LMM hadde den gått dårlig når den var varm også. Tomgangsregulatoren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Jepp hørse ut som tomgangsregulatoren... men det kan vær kalstarts dysen å.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJ Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2005 takk for tips. men, viss det hadde vært kaldstart dysen så hadde jeg vel merket det når bilen ble varm? kan tomgangsregulatoren ha innvirkning på bensin forbuket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J Naustdal Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 ein kompis hadde akkuratt samme problem, det var lmm. Veit ikkje om han brukte meir bensin men. prøv å koble ut lmm å sjå om da er noke forandring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 du ville ikke merket det på varm motor hvis det er kaldstartsdysa.. den kobler ut ved driftstemp. men, prøv å koble ut lmm når du skal starte den, da vil den gå på nødprogram og ruse seg opp en del mer. men, du finner da ut om bilen fortsatt fusker.. det samme kan gjøres med lambda.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJ Skrevet Oktober 20, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Går det noen ledninger inn på lmm så jeg bare kan ta av får å koble den fra? Hvor mye koster en ny lmm sånn ca? Fant den ikke på online etk`en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJ Skrevet Oktober 20, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2005 http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/database.cgi?file=articles&report=view&ID=00070&Section=15 Idle Air Stabilizer valve... er det lmm på engelsk? Det virker jo som om han har akkurat det samme problemet som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfanatic Skrevet Oktober 20, 2005 Share Skrevet Oktober 20, 2005 Høres ut som tomgangsregulatoren, en kompis har akkurat samme problemet på en MB. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå