Gå til innhold

Kor mye ville du betalt for turbomatet 323 motor fra 84


Ettertenning
 Share

Anbefalte innlegg

Hei eg lurer på kor mye dere ville eller mener en 323 motor fra 84 som er total overhalt, dvs skiftet alle lager pakkninger ventiltettninger, nye stempel fjører\ringer +++ nyslipte ventiler honet sylindere nedreide stempler, datainsprut fra haltec oppgradert tenning portet topp, turbo konvertert med ca 1 bar trykk. det blir nok 550 cc dyser også

+++

Ca 300+ Hk

Bare lurer altså :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke svartmale alt her nå, men å kjøpe/bygge turbomotor - og sitte å regne på hvor mye en kan selge den for - blir helt feil.

Hvis alle skulle ha gjort dette, ville det verken blitt bygget fete bygg eller solgt helt nye biler - da dette i de aller fleste tilfeller er "taps-prosjekt" - pengene tatt i betraktning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir nesten som å spørre hvor langt et tau er.....hvor mye en motor er verdt kommer jo an på mangen ting.

hva er gjordt?

hvilke deler er brukt?

hva sier bremsepapira?

hvor langt er den kjørt etter overhaling/konvertering?

hvilke deler følger med rundt motoren(sprut?ekstrasprut?intercooler?osv)?

uansett så er det markedet som bestemmer til slutt,så om folk er jævli sugne på nybygde turbomotorer til bmw så kan du jo risikere å få tilbake det du har lagt ut.hvis ikke så får du ikke igjen mer enn for en overhalt org. motor i verste fall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir nesten som å spørre hvor langt et tau er.....hvor mye en motor er verdt kommer jo an på mangen ting.

hva er gjordt?

hvilke deler er brukt?

hva sier bremsepapira?

hvor langt er den kjørt etter overhaling/konvertering?

hvilke deler følger med rundt motoren(sprut?ekstrasprut?intercooler?osv)?

uansett så er det markedet som bestemmer til slutt,så om folk er jævli sugne på nybygde turbomotorer til bmw så kan du jo risikere å få tilbake det du har lagt ut.hvis ikke så får du ikke igjen mer enn for en overhalt org. motor i verste fall :wink:

du skal ha gjort MYE for å få mer enn 20k, som sagt så synes jeg at et sted mellom 10-20 er riktig pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ha gjort MYE for å få mer enn 20k, som sagt så synes jeg at et sted mellom 10-20 er riktig pris

Hmm...

Er du egentlig klar over hva feite turbodeler koster?

Bare Haltech'en han nevner koster 15+ lapper PLUSS alt tilbehør som må til.

Fikk nettopp pris på stempler og staker til min motor - 25 lapper... Så billig er det ikke.

Så for 10-20 lapper så er det ikke særlig utrusta motor en vanligvis får - med mindre en kjøper av en som trenger penger...

Men for all del, kan du skaffe meg en bra turbopreppet M20 motor med Haltech etc etc for mellom 10 og 20 høvdinger - så skal jeg kjøpe den jeg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet godt hva det koster, så faktisk ikke at det var haltec sprut......blingsa å klarte å få innsprut til å bli tillegssprut;) men alt kan skaffes billig, en kompis av av meg kjøpte en helt ny E11V2 for under 20k. ut ifra det JEG leste altså at det var tillegssprut ville jeg ikke gitt mer enn 20k, men når jeg nå ser det er fullt sprut er den nok verdt 10lapper mer, om ikke litt til. Hvis trådstarter kan komme med litt mer info om deler....hvilken haltech, turbo, manifoil osv er det lettere å gi et prisoverslag, men det er begrensa for hvor mye man får igjenn av en påkosta motor om man selger det samlet, han hadde tapt enda mer kroner om bilen også hadde fulgt med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lett å sette opp et regnestykke på hva en skikkelig motor koster;

eks min motor m10 2 liter turbo, som ennå ikke er ferdig, men ca prisoverslag hvis alt blir kjøpt til veiledende priser;

10k turbo

4k intercooler

15k datasprut

3k dyser og btr

2k kam

5k syrefast grenrør

10k smidde stempler

2k borring av sylinderene

1k fresing av spor til pianotråd

2k dumpventil

3,5k wastegate

1-2k balansering + veiing av bunndelen

+++++++++++++++

Dette er bare begynnelsen, har ikke forhørt meg på pris angående porting av toppen og andre ventiler, oljeunderspyling osv.... men jeg vet at 150k kommer hvertfall til å gå med i denne bilen før den er nogenlunde ferdig... og når du har sekser så blir det enda dyrere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dyrt men det trenger ikkje bli så dyrt, piano streng og fresing\dreieng av stempler ordner eg sjøl, skal ikkje borre blokka og intercooler har eg liggende grenrøret sveiser eg sjøl. +++

dastasprut fra haltec 6k fra usa

turbo 4 k fra usa

Men det blir penger ja, kanskje rundt 25 k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...