Gå til innhold

Vann i E-36, Jeg fant synderen!

Øyvind
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har i en lang tid slitt med fukt og vann i dørken fremme i min bil. Det så ut til å komme når det regnet mye og når jeg vasket bilen. Kjørte jeg bilen i en maskinvask kunne det renne vann ned ved siden av gasspedalen og i det området!! Og på motsatt side ved passasjersiden!!

Når det nå har regnet en 5-6 måneder i strekk :evil: , begynte dette etterhvert og bli et STORT problem!! Jeg har lenge lurt på hva f... dette kom av, og vært obs på det lenge. Lagt avispapir i dørken for å tørke opp vannet... :x:x:x

Nå her om dagen fikk jeg nok!!! Jeg Bestemte meg for å finne ut av problemet for godt!! Jeg skrudde av dekselet under dashbordet på begge sider. Vasket biln med vannslange, spylte godt og lenge over frontruta. Så la jeg meg med hodet først inn i dørken, og det tok ikke lang tid før vannet piplet inn.....! Fikk til og med vann midt i panna!!! :evil:

Vannet kom inn rundt varmeapparatet og inn gjennom noen gjennomføringer av rør o.l.

Åpnet panseret og skrudde av vindusviskerne, skrudde av den sorte plata som ligger langs nerkanten av frontruta. Der Fikk jeg se at det sto en hel mengde vann i det rommet hvor varmeapp. og viskermekanismen står!!!

Her stakk jeg fingrene nedi og fant den lille drenerings-gummi-dingsen. Dyttet denne ut, og vannet fosset ut fra "rommet" helt til det var tomt!!!

Jeg fisket frem dreneringsslangen med en stålstreng.(Denne dingsen er litt vanskelig og finne, da den sitter på torpedoveggen, gjemt bak motoren! man ser den ikke!) Denne dreneringen var helt tett!!! :twisted: stappe full av dritt og lort!!! :x

Rengjorde den nøye med varmt vann og såpe, og monterte den på plass.

Nå er bilen tørr og fin, og ikke mere vann å se!!! :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, husker vi satt i firmabilen til en kompis, huser ikke helt hva det var, men en kassebil av noe slag. Han var da lærling så han tenkte han skulle gi et godt inntrykk på sjefen (siden det var hans bil) så han bestemte seg for å vaske bilen. Først vaska vi drit mye inni..... etter det var det en gull vask på den lokale statoil, etter 10 sek inne i hallen begynte det å piple vann inn oppunder hanskerommet og ned på skoa mine, jaja tenkte vi...... plutselig fossa vannet inn på begge sider og vi satt med vann til over anklene, det gnistra i ledninger lagde masse lyder osv sentrallåsen gikk helt i surr....... dagen etter sa kompisen min til sjefen at han hadde vaska bilen. svaret han fikk var som følger FAAAEEEENNNNN..... også nå som det begynner å bli kaldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, husker vi satt i firmabilen til en kompis, huser ikke helt hva det var, men en kassebil av noe slag. Han var da lærling så han tenkte han skulle gi et godt inntrykk på sjefen (siden det var hans bil) så han bestemte seg for å vaske bilen. Først vaska vi drit mye inni..... etter det var det en gull vask på den lokale statoil, etter 10 sek inne i hallen begynte det å piple vann inn oppunder hanskerommet og ned på skoa mine, jaja tenkte vi...... plutselig fossa vannet inn på begge sider og vi satt med vann til over anklene, det gnistra i ledninger lagde masse lyder osv sentrallåsen gikk helt i surr....... dagen etter sa kompisen min til sjefen at han hadde vaska bilen. svaret han fikk var som følger FAAAEEEENNNNN..... også nå som det begynner å bli kaldt

:) hehe! jævlig bra!!! :D:D:D:D:D ler meg skakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...