Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Studerte igår informasjon om dataspruten jeg har handlet og stusset på et par funskjoner som tilogmed var tegnet opp koblingsskjema til, Launchcontrol og Antilag, hva betyr det? Lurte fælt på dette.. Håper noen kan gi meg noen gode svar på dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Her står det forklart litt om antilaggen på Autronic: http://www.autronic.com/technical_data_ ... ntilag.pdf Og her er det en som har forklart launch control på et forum: http://www.migweb.co.uk/forums/showpost ... ostcount=2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Launch controlen er tøff,og justerbar såklart. Antilag`n er også jævli tøff,men tar jævli hardt på turbo og eksos anlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Launch controlen er tøff,og justerbar såklart.Antilag`n er også jævli tøff,men tar jævli hardt på turbo og eksos anlegg. bruker du noe av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Noup,ikke enda,skal kople til launch etterhvert. Bare lage girkule først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 noen som kan forklare hva det går ut på ?bare enkel forklaring. så slipper jeg å lese flere siden for å finne ut hva det er:-)nysjerrig:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 launch controll går ut på at motoren jager opp til et optimalt turtall for start. dvs. for å få best mulig aks uten å spinne. på nye bmw m5 fungerer den sånn at du setter bilen i førstegir, trykker inn launchknappen slipper ut klutchen trykker flat gass så går det et viss antall sekunder så ruser motoren seg opp slipper ut klutch og gjør det meste for deg for maksimal aks.. stor påkjenning for det meste på andre biler kan det hende det kun går på optimalt turtall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Er det sant de Auto"feil"-lasrsen sa når han testet M3? .. om at dette var en så stor påkjenning på drivvrek at man ikke måtte gjøre det flere ganger enn en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 tror du skal ta det med ei klype salt det som kommer ut av den fyren der! men det er en stor påkjenning ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 Er det sant de Auto"feil"-lasrsen sa når han testet M3? .. om at dette var en så stor påkjenning på drivvrek at man ikke måtte gjøre det flere ganger enn en gang? Hva er vitsen med å putte noe i en bil som du bare kan bruke en gang? Såklart du kan det men ikke 100 ganger etterhverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 Nå var jo dette et spørsmål i forbindelse med launch control på datasprutet til en turbomotor.. Det fungerer neppe likt som på en sugemotor med "automat", hvor det egentlig kun handler om et samspill mellom gass, klutsj og antispinn-system.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 Poenget er at sprutet legger motoren på det turtallet det er mest dreiemoment for å få mest drag fra 0. No more no less. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J Naustdal Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 Er det sant de Auto"feil"-lasrsen sa når han testet M3? .. om at dette var en så stor påkjenning på drivvrek at man ikke måtte gjøre det flere ganger enn en gang? No sa vel han at ein ikkje skulle gjere det fleire gonger etter kvarandre. Han sa ingenting om berre ein gong i bilens levetid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå