mEhE Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 tenker litt på om garret t25 som står i 200x s13 orginalt er grei for et lavbudsjett turbobygg på en 325? eller hvilken turbo er anbefalt for turbobygge i 325 e30? t3 turboene er da å billige.noen som har erfaringer med turbovalg? kan jeg bruke s13 intercooler å,eller er det andbefalt å kjøpe en større? tenker max 0.4 -0.5 bar i begynnelsen..kansje 1 bar når pengene kommer:-) vil heller ikkje ha ekstern wastgate Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 turbo'n er sikkert grei den hvis du bare skal lade 0,5bar og ic'n er jo laget for å stå i forbindelse med den turbon så ser ikke problemet med å bruke den ic'n men hvis du skal ta en brukt turbo fra en s13 så spørs det om det er noe igjen å ta vare på av den turbo'n da. og er ikke altid størelsen på en ic' som sier hvor bra den er og hehe. er jo bare å se på feks en cossi IC dem er utrolig små. og mye av dem stor billig ic'ne er egentlig bare kast da man bare bruker 10% av ic'n pga at luften ikke strømmer igjenom hele ic'n men bare igjenom de øverste 20cm hehe. og ps et turbo bygg blir aldri billig. mye som burde fikses på i en motor før det i heletatt er vist å kaste på en turbo. men mindre man ikke bare skal ha mye ut av en motor i kost tid for å så kaste motoren da. håper jeg ikke skremte deg borti fra tanken om turbo bygging men håper jeg helle ga deg litt hjelp på veien til en fint turbo bygg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2005 vil ikkje gjøre mer en større dyser,større bensinpumpe,bensintrykkragulator,muligens dreing av stempler, og som sagt lavt trykk..så burde nok motoren holde med full overhaling? kansje kjøre større trykk senere..forstår det slik at motoren skal tåle litt trykk uten bytte til sterkere bunndel feks. da er cosworth ic et bedre altarnativ for meg. edit: må vel gjøres noe med tenning å? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 ja, tenninga må senkes og vakumslangen til fordeler må fjernes... Det beste for deg da er tenningsforskyver... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2005 takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå