bjirn Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Skal bytte ut den ødlagte m20b20en min nå, med en m20b25... Har forsåvidt funnet motor og alt... Men en bekjent mener at det er veldig vanskelig å skifte motor i e30, pga mange slanger og trangt å komme til... Så jeg trenger egentlig synspunkt fra folk som har byttet motor, om akkurat hvor vanskelig det er, og hvor lang tid det tar sånn grovt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 det er ikkeno problem! hvis du setter inn noe som passer uten modifikasjoner og som vet er iorden så kan du regne at du bruker en kveld hvis du har talje eller "elefant" til å løfte ut motoren med! det er egentlig veldig enkelt, men hvis du aldri har gjort det før så kan det fort ta litt tid da kan det fort gå ei helg, få med deg noen som har gjort det før... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 ......Og som jarle glemte å nevne... M20B25 er en motor som passer rett neddi:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 ......Og som jarle glemte å nevne... M20B25 er en motor som passer rett neddi:) men da spørs det om kontakter passer overens og om det er samme kasse med tanke på motronic/l-jettronic osv.. Mange ting som kan gå galt eller ikke passe, tro meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2005 tja, er motronic på begge motorer, men motoren som skal nedi er fra en e34... Har hørt at det er andre motorfester? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 da bruker du bare festene fra den gamle motoren din! Men kanskje bunnpanna ikke er lik siden motoren stod i en e34, da må du kanskje bruke bunnpanna fra den gamle motoren din! ta ut motor med kassa på! da monterer du bare gamle kassa på nye motoren og smeller alt nedi igjen! Har du prøvd den andre motoren du skal sette inn da? så du vet den er bra? lettere å fikse feil før du setter den i, eks oljelekkasjer o.l... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Jeg har prøvd den andre motoren før han tok den ut ja. Den har forøvrig ny topp, nye ventiler og ny kam.. Så den skal være i tipp-topp stand... Er det forskjell på kassene i e30 og e34? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 sjekk om skrue hullene på blokka til motorfestene er like , jeg måtte borre og gjenge opp nye hull da jeg monterte e30 motor i e34.og bruk ledningsnettet fra gamle motoren med hjerne fra den nye. da dette ikke er likt i e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå