Gå til innhold

Priser på diverse arbeid. Folk på forumet som kan hjelpe?

ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Til våren så skal jeg begynne på mitt store stylingprosjekt på bilen min, hvorpå jeg da skal ha på E46 m3 rieger settet på min E36.

Jeg har nu en alpin hvit farge, og har tenkt til å beholde den fargen (vil jo koste haugevis med penger for en lakkering som er ekstern, intern, motorrom, bagasjerom, etc etc).

Er det noen her på forumet som jobber i et lakkeringsverksted som kan hjelpe meg med en overkommelig pris på en eksternlakkering fra hvit til hvit? Det snakkes da også om å lakkere frontfangeren, sideskjørtene og bakfangeren fra Rieger (som jeg da monterer på)

Er det like mye arbeide å lakkere bilen min, som om jeg skulle ha den eksternt til en annen farge (da samme pris), eller er det billigere når jeg gjør det slik?

Prosjekt nr 2:

Har også tenkt til å få hjulbuene bak valset litt ut, siden kanten subber i bakdekket (235/40-18, usenket) når jeg kjører litt krapp sving + asfaltoverlapping + folk bak eller en fartsdump i mer enn 4-5km/t.

Har hørt at valsing av dette området ikke resultere i at lakken blir ødelagt, og det er fin-fint etter valsingen?

Noen som har mulighet til å ta en jobb på de to hjulbuene mine bak?

Jeg bor i Kongsberg, så helst ikke noe lengre bort på østlandsområdet enn..tja... jessheim/gardermoen, etc.

Håper noen her på forumet kan hjelpe til.

PS: som sagt, vi snakker rundt mars-området på kalenderen. Vet det er en stund til, men folk kan vel kaaaanskje gi et bitte lite anslag på hvilket prisområdet man snakker i. Ihvertfall når det gjelder lakkeringen.

EDIT: Hvis det er også mulighet for å få et anslag på pris på en perlemoreffekt på den hvite nylakkerte lakken, så hadde det også vær bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om det ikke er så mye valsing som skal til på din bil og er man da forsiktig (og heldig) slipper du å lakke opp igjen. Skal du uansett ha hellakkering på bilen er det jo bare å valse først og lakkere etterpå så slipper du å tenke på om lakken sprakk. Tom Brynhildsen (Onkel Tom's Garage) i nærheten av Skedsmo, hvis jeg ikke husker helt feil, kan sikkert hjelpe deg. Han har valset utallige biler og har tlf.nr. 91303030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som var galt med siden hans, en kan ikke forvente at alle i bilfaget er eksperter på å lage hjemmesider, og hans var jo langt fra dårlig. Ved valsing så risikerer man at lakken sprekker, dette er en risiko man må være villig til å ta, og folk som utfører valsing bør selvsagt opplyse om dette. Hva som må sparkles pga valsing skjønner ikke jeg...

www.automote.no er flinke på valsing, men det er litt feil kant av landet for ditt vedkommende. Uansett så er jo ikke det med sprekker i lakken noe problem når du skal hellakkere bilen utvendig (eksternt betyr noe annet enn utvendig - dette til orientering ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som var galt med siden hans, en kan ikke forvente at alle i bilfaget er eksperter på å lage hjemmesider, og hans var jo langt fra dårlig. Ved valsing så risikerer man at lakken sprekker, dette er en risiko man må være villig til å ta, og folk som utfører valsing bør selvsagt opplyse om dette. Hva som må sparkles pga valsing skjønner ikke jeg...

www.automote.no er flinke på valsing, men det er litt feil kant av landet for ditt vedkommende. Uansett så er jo ikke det med sprekker i lakken noe problem når du skal hellakkere bilen utvendig (eksternt betyr noe annet enn utvendig - dette til orientering ;)).

Hehe. *endre alle "eksternt" til "utvendig"* ;)

Hmm... men det at da folk har måtte sparkle etter at denne personen har valset, og at du sier at du ikke helt skjønner dette, så virker det jo som at han ikke er heeelt stødig på det han driver med.

Men selvsagt... vi vet jo ikke situasjonen og slikt, så litt dumt å uttale seg for meget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere grader av valsing.

Noen hjul subber bittelitt av og til og det kan være nok med en aldri så liten justering av den kanten som går innover i hjulbuen. Det skal i utgangspunktet ikke være nødvendig å lakkere noe som helst etter en slik jobb.

Andre igjen skal ha STORE hjul på bilen sin og da må hele hjulbuen valses og strekkes utover. Når man strekker stålet i hjulbuen vil naturligvis lakken til slutt sprekke og hjulbuen må sparkles og lakkeres på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hjul subber bittelitt av og til og det kan være nok med en aldri så liten justering av den kanten som går innover i hjulbuen. Det skal i utgangspunktet ikke være nødvendig å lakkere noe som helst etter en slik jobb.

Er akkurat dette jeg trenger. Så jeg håper da på at f.eks kan på skedsmo ikke er så ekstremt dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...