Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle legge ut litt info om bilen min.

Til Nå har jeg byttet ut dempere og fjører. ( Coilovers ) Har satt inn bur og byttet stolene til bøtte stoler. Vidre er bilen helt ribbet for interiør. Ellers er motor stort sett orginal.

Jeg har skal gjøre disse modifikasjonene i vinter: Trimme motor uten kompressor eller turbo. Regner med ca 300 hk. Skal også lette bilen enda mere, optmalisere utveksling og sperre for kjøring på bane.

Har ikke alle planene klare, så jeg tar imot tips med stor takk :)

( jeg klarer desverre ikke å legge inn bilder, skjønner ingen ting av det )

Skrevet

Ang. bilder så må disse ligge på nettet. Hvis du får de ut, f.eks. på Photobucket eller Imageshack, så kan vi geleide deg videre etterpå.

Prosjektbeskrivelse uten bilder er tørr og kjedelig lesing... ;)

Skrevet

Nå er bildene på nett. De ligger på Photobucket.Hva gjør jeg videre.

Skal desverre ikke selge motor, vil heller ikke bytte den, det er jo den flotteste motoren som er.

Skrevet

PIC_0021.jpgPIC_0023.jpg

Dette er litt gamle bilder men jeg skal skaffe nyere bilder snart.

Moderatoredit: Og med linjeskift mellom bildene så havner de rett udner hverandre. Se forskjellen på dette innlegget og det jeg endret lenger oppe.

Skrevet

Halla :)

Ja her trenger vi flere bilder :wink: Får aldri nok av E30 M3 :twisted:

Har sett bilen din før, er så vidt jeg vet to E30 M3'r i racing serien og den andre er jo den til han Morten Høiås, med svarte felger. Men så nå at det ikke ligger noen bilder av bilen din på gatebil.no

300 hk ut a en S14 motor tror jeg du kommer til å slite med, husker ikke eksakt men det råeste jeg har hørt om uten overladning på de mener jeg er 290 et eller annet. Og det er SKIKKELIG trimming. Flere her på forumet vet jeg som kan litt om S14 NA tuning. Spent på trimmeplanene dine, lyst til å gjøre det samme en gang.

Tips til planer kommer jeg kanskje med når du får ut bilder :) Lettere da :wink:

Mvh. Espen

Skrevet

Som Espen|3k sier så tror jeg du må bruke en ufattelig mengde penger om du skal ha 300 ærlige sugehk i en S14. I 2,5-liters utgave så hadde vel BMWs egne fabrikkstrimmede løpsbiler i DTM rett i overkant av 300 hk.

www.metricmechanic.com leverer en trimmingsgrad på ca 285 hk, for racebruk, til den "nette" sum av $ 11.000,- :!: Det er da inkludert økning i motorvolum til 2,5 liter.

NB! Prisen er for trimmingen alene, og forutsetter at du stiller med selve motoren.

Skrevet
Som Espen|3k sier så tror jeg du må bruke en ufattelig mengde penger om du skal ha 300 ærlige sugehk i en S14. I 2,5-liters utgave så hadde vel BMWs egne fabrikkstrimmede løpsbiler i DTM rett i overkant av 300 hk.

www.metricmechanic.com leverer en trimmingsgrad på ca 285 hk, for racebruk, til den "nette" sum av $ 11.000,- :!: Det er da inkludert økning i motorvolum til 2,5 liter.

NB! Prisen er for trimmingen alene, og forutsetter at du stiller med selve motoren.

En viss Hr.Neumann i Tyskland solgte motoren som han hadde trimmet opp til 312.3Hk i fjor. Den motoren gikk for 12.000 euro!!! Det var nok billig, for byggkostnaden på den var vistnok langt over 20.000euro.

Minuset var at den hadde et virkeområde på 3.600-10.000rpm. Og tomgang var 2.800rpm. Ville jeg hatt en så hardt trimmet motor? Nei!!

Skrevet

Det kan godt hende at 300 er å tru på julenissen.

Skal legge ut info om hva som skal gjøres med motoren når de planene er i boks.

Men det skal bli en motor kun for banebruk ikke på veien overhode. Holdbarheten på motoren (før overhaling) blir ca 150 mil. Så det blir ingen søndagsturer lengere.

Skrevet
Det kan godt hende at 300 er å tru på julenissen.

Skal legge ut info om hva som skal gjøres med motoren når de planene er i boks.

Men det skal bli en motor kun for banebruk ikke på veien overhode. Holdbarheten på motoren (før overhaling) blir ca 150 mil. Så det blir ingen søndagsturer lengere.

Da må jeg bare si en ting: Håper virkelig jeg får anledning til å høre denne motoren i aksjon. Råtrimmede S14 med karboninnsug gir bare en helt RÅ lyd!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...