Gå til innhold

Tectylbehandling - noen anbefalninger?

cc300
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å sette bort bilen til full understellsbehandling. Noen som har erfaring med slike firmaer her på østlandet? Pris/resultat er det viktigste. Kanskje drøyt å koste på en 11 år gammel bil en slik behandling, men jeg vil gjøre alt jeg kan for at bilen fortsatt skal være 100% rustfri. [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke noe om hva slags firma som er å anbefale på Østlandet men hadde min bil inne til understellsbehandling tidligere i sommer.

Min bil er bare 10år gammel :wink: men når det kom litt overflaterust under bilen valgte jeg å gå for en full behandling inkl. sandblåsing av de rustflekkene som fantest. Grunnprisen for understellsbehandling (Tectyl) var 3600,- men med litt sandblåsing og grunning kom det på 5300,- i mitt tilfelle.

Jeg valgte å få lagt Tectyl på den kanten som går innover i hjulbuene også. Det ser ikke så pent ut men det beskytter et utsatt sted for steinsprut og man må helt nærme bilen for å i det hele tatt å legge merke til det.

Har inntrykk av at det er varierende kvalitet på arbeidet som blir gjort rundtomkring når det gjelder understellsbehandling. Jeg trodde jeg gikk til de beste men finishen på arbeidet deres var slett ikke bra. I tillegg høytrykkspylte de så "grundig" at absolut alle lykter hadde tatt inn vann og dugget i flere uker etterpå. De klarte også å spyle istykker de nye angel eyesene mine på ene siden...

Har egentlig nesten bare dårlig erfaring med å gå til fagfolk for å få utført arbeid men nok om det.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av en del forskjellige kilder blitt anbefalt en som driver med tectyl-behandling på gamle mossevei, rett sør for tyrigrava. Det er rett nok lang ventetid, men han gjør et skikkelig stykke arbeide! Fatterns bil ble behandlet der, og der var det sprutet masse overalt hvor det skulle, og svært lite på steder som ikke skal behandles (bremser, reservehjul, girkasse etc).

Har ikke nummeret, men kan sikkert finne det ut en dag jeg skal forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av en del forskjellige kilder blitt anbefalt en som driver med tectyl-behandling på gamle mossevei, rett sør for tyrigrava. Det er rett nok lang ventetid, men han gjør et skikkelig stykke arbeide! Fatterns bil ble behandlet der, og der var det sprutet masse overalt hvor det skulle, og svært lite på steder som ikke skal behandles (bremser, reservehjul, girkasse etc).

kunne du også få gravd frem ca prisen på jobben også? Så hadde du vært en knupp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne du også få gravd frem ca prisen på jobben også? Så hadde du vært en knupp ;)

Rolig nå, jeg kan finne frem nummeret, men du kan jo løfte på røret selv da.

http://www.gjersjoenantirust.no/

Sånn, da kan du ringe!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...