Gå til innhold

hvilken datasprut?


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

har lest litt rundt på forumer og nettsiden ang. datasprut.

det mest brukte på e30 er vel perfect Power SMT6 Piggyback

og HALTECH E6X,men hva er andbefalt av disse ?

jeg har null peiling på datasprut,så hadde vært greit med en brukervennlig software.haltech har vist en lettlært software.

hvordan er smt6?

å hvilken pris ligger haltech e6x sprutet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel Autronic. Dette systemet er jo også windows basert, så det gjør jo kommunikasjonen lettere. Er vel også denne styringen det er flest muligheter med!

Men det beste er jo som oftest det dyreste å, rundt 20 lapper for et sånt vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haltech e6x, autronic sm4, eller electromotive tec3 ville jeg sagt.. Derav er nok autronic enklest å bruke selv utifra det jeg ser.. E6X er her billigst, rundt 16-17k, og electromotive lander vel i overkant av 20.. Autronic koster vel også rundt 20, men må ha tenningsanlegg i tilegg..

SMT6 er søppel i forhold.. Spesielt ved turbo bygging, men husker PPF slet med smt6 under et forsøk.. De likte det slett ikke iaf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haltech e6x, autronic sm4, eller electromotive tec3 ville jeg sagt.. Derav er nok autronic enklest å bruke selv utifra det jeg ser.. E6X er her billigst, rundt 16-17k, og electromotive lander vel i overkant av 20.. Autronic koster vel også rundt 20, men må ha tenningsanlegg i tilegg..

SMT6 er søppel i forhold.. Spesielt ved turbo bygging, men husker PPF slet med smt6 under et forsøk.. De likte det slett ikke iaf..

trodde autronic hadde datastyrt tenning og jeg? skal ikke si det sikkert da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er jo en del som bruker smt6 da som har turbo?

hva med greddy E-manage piggyback?er populært til 200sx,og passer de fleste biler.

edit: E-manage er også windows basert

må jå å ha en motorstyring som de fleste kan mappe!

er jo DTA også,men er vel kansje enda dyrere.

edit igjen:smt6 har også windows software..så dette er vel kansje beste alternativet for en som ikkje har penger.

eller må det kjøpes inn mye ekstra i tilegg,sensorer e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen få som bruker smt6 på turbo bygg.. Å det fungerer ganske bra på bensin sidem utifra det jeg har skjønt.. Men det er tennings styringen som er problemet..

Skal ikke gå i detaljer ang smt6, da jeg ikke har brydd meg om det når andre sier det er bare tull å bruke..

Om SMT6 gjorde en like bra jobb som et skikkelig datasprut, så hadde ingen lagt 15k mere i datasprut.. Da sier det vel deg også litt om hvor mye bedre et datasprut er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..

Alle "datasprut" som de tre jeg nevnte har kontroll på bensin og tenning..

MEN.. Du må ha et tenningssluttrinn, og coiler til alle disse 3.. Diverse typer å få avhengig av hva du vil ha..

Tenningsluttrinn f.eks får du ifra 800kr til 6000kr avhengig av behov.

Det billigste greier seg til enkle oppsett med lav effekt, mens det dyreste er mest ment for versting bygg med høye effekter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...