Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 MÅ ha et nytt apparat nå og lurte på om noen har erfaringer med Biltema`s MIG apparater?? Tenkte på 150A apparatet... Takker for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 For ett par måndeder siden så ringte det meg en kar på jobben å ba meg samle opp masse stash for han skulle starte bilverksted, da anbefalte jeg han dette sveiseapperatet, og i forrige uke eller uka før så ringte de meg på jobben å sa at de var kjempe fornøyde med nettop sveiseapperatet. Han bruker det hver dag, og det funker helt perfekt. Utover det, så vet jeg ikke så mye mer om det enn det som står i katalogen, men det har du vell lest? Hvis ikke; MIG/MAG-sveis 150E 1-fas gassbuesveis for sveising med beskyttende gass og vanlig tråd eller uten gass med flussfylt tråd. Produsert i stabil stålplate. For sveising i stålplate, aluminium og rustfritt stål. Beregnet på mindre verksteder og kresne "hjemmemekkere". Utstyrt med effektiv kjølevifte og termosikring som bryter strømmen automatisk ved overoppheting. Separat bryter/knapper for innstilling av trådmatingshastighet og strømstyrke. Leveres komplett med sveisetråd, gasstilkoplingsslange, tilbakelederkabel med godsklemme og 2 m slangepakke med sveisepistol. Tekniske data: Nettilkopling: 1-fas, 50 Hz. Nettspenning V: 230 Sikring amp: 16 Innstillingsområde amp: 35–145 Tomgangsspenning volt: 30 Spenningstrinn: 4. Intermittensfaktor amp: 115–15 % Sveisetråd Ø mm: 0,6–0,9 Totalmål (bxhxd) mm: 290x375x550Vekt kg: 30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 Her er 2 poster på forumet som omhandler sveiseapparat bl.a biltema. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... iseapparat http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=9 ... iseapparat Ser ut som mange meiner at det bør invisterest i skikkelige apparat når det først skal kjøpes i en prisklasse over 4000,- men selvfølgelig kommer dette ann på hvor mye det skal brukes og til hva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2005 har ikke allverden med panger så derfor frister jo Biltema`s varer mye, hehe... det er ikke mye sveising det er snakk om, men trenger å ha et sveiseapparat som fungerer bra og ikke kødder! Bruker nå et Migatronic Rally apparat, men det kødder noe helt forferdelig og er umulig å bruke, der er det også meget ustabil trådmating og slangepakka er meget dårlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 har ikke allverden med panger så derfor frister jo Biltema`s varer mye, hehe... det er ikke mye sveising det er snakk om, men trenger å ha et sveiseapparat som fungerer bra og ikke kødder! Bruker nå et Migatronic Rally apparat, men det kødder noe helt forferdelig og er umulig å bruke, der er det også meget ustabil trådmating og slangepakka er meget dårlig... Jeg kjøpte Telmig 150 amper fra Felleskjøpet. Kosta 3600,- tror jeg. Er fornøyd med det hitill. Har ødelagt en dyse bare, hadde pistolen for nærme tror jeg så tråden brant seg fast i dysa. Men er i orden igjen nå! Fikk ny gratis. Har hørt at apparatet fra biltema har utrolig ustabil trådmater og at alle sveisene ser ut som fuglemøkk:P Folk på bilforumet som har sagt dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Etter å ha forhørt meg med fagfolk (tok en tlf til Grenland Offshore ) så har jeg slått fra meg tanken på å kjøpe Biltema apparat og bestilt er helt nytt Kemmpi apparat, skal hente det nå, jippi Fikk beskjed at å bruke 3000kr +/- på et middels apparat som man ikke er helt fornøyd med er bortkasta når du kan bruke bare litt til og få et kjempebra apparat med serviceavtale og alt! Må gi 5300kr for et Kemmpi 150Ampere... Takker for alle svar jeg har fått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidarb Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Bra valg... har gode erfaringer med kempi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Bra,vi bruker bare kempi og esab på jobben.(grenland offshore) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 hvor ble dette kjøpt? funderer på å kjøpe et nytt sveiseapparat til farmin i julegave..og har sett litt på dette biltema greiene jeg å..men er litt i tvil om det er noe bra endel av det de selger der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 I det siste har jeg kjøpt relativt mye ting og tang på Biltema. Jeg kommer aldri til å kjøpe bildeler, olje osv der men verktøy, remedier, skruer, div. spraybokser osv har jeg handlet. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er mektig imponert! Feks. skulle jeg ha et helt arsenal med luftverktøy. Sjekket først med Würth hva de skulle ha. 5300,- for en karosserisag. På Biltema kostet den meg rundt 350,- (tror jeg). Det vil si at jeg kan kjøpe 15 slike på Biltema før jeg havner på samme pris som fra Würth. Jeg synes kvaliteten på Biltemas sag er meget bra og den har ikke gitt meg problemer ennå. Den har vært brukt relativt mye. Min erfaring tilsier at BIltema virkelig duger til MITT bruk, mens bilverksted kanskje ville hatt bedre nytte av verktøy fra feks. Würth. Jeg handler med god samvittighet fra Biltema - både med tanke på kvalitet og ikke minst med tanke på kontobalansen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Kempi er kjempe apparat, det er et av dei merkene som vi bruker på jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Har samme erfaring som HenrikE30+. Til hobbybruk og hjemmeskruing er Biltema utrolig bra i forhold til pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Min erfaring er ihvertfall god.Et apparat som blir brukt forholdsvis mye(et par timer i uka i snitt) i 3 år,og ennå fungerer fint er ikke et dårlig kjøp i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå