BMW_JP Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 Bilen skal inn til service nå. Den er gått 81 000 km. Husker ikke hvilke service nivå den skal på. Står jo i servicehefte men har ikke det fremfor meg nå. Det er enten 1 eller 2 trur jeg. Kanskje 1? Siden den er gått så lite? Men hva gjør de på den servicen? og hva koster det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 Service 1 er bare oljeskift og filter og kontroll av væsker,du sparer en tusenlapp ved å gjøre det selv,stemplet du får i serviceboka blir veldig dyrt.Men service 2 lønner det seg å få i boka,spesiellt på din som har gått så få kilometer.Tror service 2 ligger på rundt 4-5000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Oktober 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2005 jeg vil ha et fullstendig servicehefte. men jeg må skifte noe mer. Det er noe rart med varmluften (tempføleren?). Når jeg kjører/gasser så kommer det varmluft ut, men så fort jeg har bilen på tomgang kommer det kaldluft. Hva er galt? Hvor mye koster det å reparere det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Det med at det ikke kommer varmluft på tomgang er veldig vanlig. Skal ikke si at det skal være slik på nyere biler, men det kommer nok av dårligere trykk / sirkulasjon på kjølevannet på tomgang og derfor blåser det ikke så varmt. Men for all del, det kan jo være eks luft i kjølesystemet som også kanskje kan forårsake noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Hva gjør man for å fikse det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Insp. 1 er ikke så enkel som nevnt ovenfor, listen er ganske lang. Min hadde insp.2 på 80.000 km,. Har du servicehefte kan du se det der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cc300 Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Det stemmer at inspection 1 er en relativt omfattende service, med lang checkliste. Normalt er å kjøre insp 1 og 2 annenhver gang, med oljeservicer i mellom: insp1 - oljeskift - insp2 - oljeskift - insp1... osv. Så det er vel bare å sjekke i boka di hva du hadde sist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå