Gå til innhold

E34 Varme i coupe


artofdesign
 Share

Anbefalte innlegg

Min E34 520, blir på en måte aldri skikkelig varm inni. Joa, blir passe lunkent på vinterstid. Men å sitte i en varm og god coupe kan jeg drømme om.

Strømmer ut "varmluft", bare at den ikker er så veldig varm.

Jeg skrur av den kalde delen på lufteanlegget (den miderste av de tre draknappene). Så er ikke der feilen ligger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller for kald termostat..

Biltema har ny til 80,- eller noe, men jeg er litt usikker på om den er det optimale. Den er 80 grader hvis jeg ikke husker helt feil, akkurat det samme som de originale. BMW i Norge sier de har kun 80 grader til E34, allikevel blir ikke min så varm som jeg skulle ønske på vinterstid. Vil helst ha den rett under den midtre streken. Den ligger ca. på den andre når det er kaldt. På sommeren er den fin. Skulle hatt tak i en varmere termostat for vintersbruk. Noen som vet om noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturmåleren i dashbord skal stå loddrett når mortoren er driftsvarm. Gjør den det og du fortsatt ikke har varm luft i kupéen, kan varmeregistret ditt være tett. Da bør du ta det ut og rense det. Radiatorrens og varmt vann med høyt trykk hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står lodrett (også på min tidligere bimmer).

Har hendt at motoren har blitt meget varm, men da snakker vi høye hastigheter i 10-30 min. Rundt 160 km eller mer. (Bilen var nykjøpt da, men det skjer ikke lenger, mulig motoren var daukjørt eller noe? Så jeg har fått ut møkka)

Har ikke merket noen motor og varmeforskjell i bilen etter at kulden snek seg over landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeregisteret ligger helt inn mot torpedoveggen, bak viftekontrollene i dashen. Du må ut med en god del greier for å komme til det. Mye deksler og greier.. Det er rett og slett bare en radiator som ligger inni der. Kjølevannet til motoren går inni den. Varmlufta i bilen varmes altså opp av å blåses gjennom den..

Ny koster ca. 2500,-, og det finnes tre forskjellige typer til E34, så du må vite hvilken du skal ha. Det er Siemens, Valeo og et til som jeg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...