///M Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Drifta litt idag, og på et sted var det så glatt at jeg klarte ikke å kontrollere bilen, den traff veldig stygt foran i en høy fortauskant, når jeg rygga var all olja nede og deler av bunnpanna lå på bakken, huset mitt var like ved så jeg tok sjansen på å kjøre, kjørte noen meter da bilen stoppa og alt begynte å lyse, så starta jeg den igjen og kjørte noen meter til og da hørte jeg stygge lyder fra motoren så jeg slo av bilen og fikk den tauet hjem. Dette var på natta så jeg tenkte kjører hjem skulle ikke ha gjort det men kan dette ha ødelagt noe i motoren eller noe annet foran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Det kan selfølgelig ha ødelagt noe i motoren.... en motor uten olje er som et spark i ræva! Altså, ikke godt for motoren! men man vet jo aldri... du kan jo ha vært griseheldig men det finner du nok ut av ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2005 hvordan finner jeg det ut om at det ble virkelig noe ødelagt eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 bytt/reparer bunnpanne, fyll på olje og prøv, det er den enkleste måten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2005 ja da får jeg bytte til en ny en, og reparere gamle kan jeg bare glemme, den ble knust i flere deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 KJør aldri en motor uten olje, dette kan ha gått skikkelig gale. får håpe du er heldig da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 sånt må til for å lære... får vel litt mer respekt nå.. jeg snurra ifjor, og det skal jeg IKKE gjøre denne vintern.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Drifta litt idag, og på et sted var det så glatt at jeg klarte ikke å kontrollere bilen, den traff veldig stygt foran i en høy fortauskant, når jeg rygga var all olja nede og deler av bunnpanna lå på bakken, huset mitt var like ved så jeg tok sjansen på å kjøre, kjørte noen meter da bilen stoppa og alt begynte å lyse, så starta jeg den igjen og kjørte noen meter til og da hørte jeg stygge lyder fra motoren så jeg slo av bilen og fikk den tauet hjem.Dette var på natta så jeg tenkte kjører hjem skulle ikke ha gjort det men kan dette ha ødelagt noe i motoren eller noe annet foran Hvis du hørte stygge lyder fra motoren kan jeg nesten garantere at du har ødelagt den... Sannsyligvis har du revet veiv/rådelager og dette betyr at du må ha ny veiv (evt. slipes på nytt), nye lagerskåler, kanskje et noen nye råder, ny bunnpanne mm. ALDRI KJØR MOTOR UTEN OLJE!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 DVS Ca 15000+ I deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 DVS Ca 15000+ I deler Jepp. Minst! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 DVS Ca 15000+ I deler Jepp. Minst! Og da kan vi alle være enige om at det er mye bedre å finne seg en bytte motor... men prøv å bytt bunnpanne og få på ny olje, kan jo hende du har hatt griseflaks.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Er forsåvidt enig med Csiturbo her. Men når du først skal prøve å bytte bunnpanne så ville jeg uansett sjekket nøye etter om du har skadet motoren. En god lampe og en kompis som drar rundt motoren er greie å ha da. Kan jo være greit å spare seg ergrelsen ved å ha kjøpt ny bunnpanne, ny bunnpakning, ny olje og nytt filter (minst kr. 1500,-) for så å finne ut at alt var forgjeves... Om du ikke vet hva du skal se etter så får du si ifra så skal vi forsøke å lose deg gjennom dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2005 må først ordne penger så bunnpanna. faen håper ikke motoren tok skadet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2005 har fått ordnet bunnpanne fra en på mbforumet, han har den på motoren sin og sier ta med hele motoren så kan du få bunnpanna gratis, siden jeg bor i oslo og han i trondheim og jeg har ikke bil er dette vanskelig for meg.Hmmm, hva gjør jeg da.. Noen som kan gi meg råd. Har snakket med han, han vil ikke sende den via posten eller no fordi han mener at hvis han tar av bunnpanna sitter han igjen med masse oljesøl å greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 det billigste må vere og få sendt den med tollpost. eg forstod ikkje heilt problemet hans. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå