acewolf Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 Heisann. Har en BMW E36 316. Har en ny motor liggans (318is) men har litt lyst til å montere turbo i den gamle 316 maskina. Kan noen lage en komplett liste over hva jeg trenger ??? Og gjerne noen bilder av noen som har gjort det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbraen Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 Bruk heller 318is motoren. Senk kompresjonen, monter turbo/IC. 16v er best til turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 316 turbo er bortkasta spør du meg. Bruke så mye penger på noe som i utgangspunktet ikke går noe særlig friskt. Sats på en større motor. Koster mer enn det smaker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 Hvor mye problemer er det forresten å bytte motor fra en (E36) 318i til en 318is? Jeg har vært med på å bytte motor på en Citroën (bytte en ødelagt 1,4 til samme), så jeg har ihvertfall "noe" erfaring. Når vi byttet den så var det mye knoten med ditten og datten for å få ut diverse deler som satt fast i motoren (dynamo, etc). Er det noe enklere med dette motorbyttet? Hvis jeg har et motorbudsjett på ca 10 000,- (kun motor), hva kan jeg forvente for den prisen? Hva annet må byttes når jeg setter i en slik motor? (er en 91mod, 318 som sagt). Vi tok fint motorbyttet på én dag på citroënen, klarer det fint på BMW-en også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 Hvor mye problemer er det forresten å bytte motor fra en (E36) 318i til en 318is?Jeg har vært med på å bytte motor på en Citroën (bytte en ødelagt 1,4 til samme), så jeg har ihvertfall "noe" erfaring. Når vi byttet den så var det mye knoten med ditten og datten for å få ut diverse deler som satt fast i motoren (dynamo, etc). Er det noe enklere med dette motorbyttet? Hvis jeg har et motorbudsjett på ca 10 000,- (kun motor), hva kan jeg forvente for den prisen? Hva annet må byttes når jeg setter i en slik motor? (er en 91mod, 318 som sagt). Vi tok fint motorbyttet på én dag på citroënen, klarer det fint på BMW-en også? En BMW er det veldig enkelt å bytte motor på Ettersom den har bakhjulsdrift er det lite å skru løst før du kan ta ut motor/girkasse. Flg. må gjøre: 1. Demontere panser 2. Demontere radiator og diverse vannslanger 3. Koble av diverse elektronikk (pluggen til hjernen, demontere LMM + ledninger osv). Veldig enkelt å se dett når du holder på! 4. Dele girkassen fra mellomakslingen (3 bolter som pleier å sitte godt) 5. Demontere eksosanlegg 6. Skru løs motoren fra traversen (2 bolter) 7. Skru løs girkassen fra chassi (2/4 bolter) 8. Ta ut motot og girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbraen Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 318i mot is? Is´en er vel 16v og i´en er 8v. Panseret slipper du ta av, bare løs ut sperrene og sett det i øvre stilling, da står det loddrett. Du må jo skifte ledningsnett, styreenhet, eksosanlegg og diverse andre ting. Passer radiatoren? Mye arbeid å bygge om, lønner seg aldri. Kan samme bremser brukes for å få det godkjent? Understell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå