Gå til innhold

BMW 316i Turbo??


acewolf
 Share

Anbefalte innlegg

316 turbo er bortkasta spør du meg. Bruke så mye penger på noe som i utgangspunktet ikke går noe særlig friskt. Sats på en større motor. Koster mer enn det smaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye problemer er det forresten å bytte motor fra en (E36) 318i til en 318is?

Jeg har vært med på å bytte motor på en Citroën (bytte en ødelagt 1,4 til samme), så jeg har ihvertfall "noe" erfaring.

Når vi byttet den så var det mye knoten med ditten og datten for å få ut diverse deler som satt fast i motoren (dynamo, etc).

Er det noe enklere med dette motorbyttet?

Hvis jeg har et motorbudsjett på ca 10 000,- (kun motor), hva kan jeg forvente for den prisen? Hva annet må byttes når jeg setter i en slik motor? (er en 91mod, 318 som sagt).

Vi tok fint motorbyttet på én dag på citroënen, klarer det fint på BMW-en også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye problemer er det forresten å bytte motor fra en (E36) 318i til en 318is?

Jeg har vært med på å bytte motor på en Citroën (bytte en ødelagt 1,4 til samme), så jeg har ihvertfall "noe" erfaring.

Når vi byttet den så var det mye knoten med ditten og datten for å få ut diverse deler som satt fast i motoren (dynamo, etc).

Er det noe enklere med dette motorbyttet?

Hvis jeg har et motorbudsjett på ca 10 000,- (kun motor), hva kan jeg forvente for den prisen? Hva annet må byttes når jeg setter i en slik motor? (er en 91mod, 318 som sagt).

Vi tok fint motorbyttet på én dag på citroënen, klarer det fint på BMW-en også?

En BMW er det veldig enkelt å bytte motor på :D

Ettersom den har bakhjulsdrift er det lite å skru løst før du kan ta ut motor/girkasse.

Flg. må gjøre:

1. Demontere panser

2. Demontere radiator og diverse vannslanger

3. Koble av diverse elektronikk (pluggen til hjernen, demontere LMM +

ledninger osv). Veldig enkelt å se dett når du holder på!

4. Dele girkassen fra mellomakslingen (3 bolter som pleier å sitte godt)

5. Demontere eksosanlegg

6. Skru løs motoren fra traversen (2 bolter)

7. Skru løs girkassen fra chassi (2/4 bolter)

8. Ta ut motot og girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318i mot is? Is´en er vel 16v og i´en er 8v. Panseret slipper du ta av, bare løs ut sperrene og sett det i øvre stilling, da står det loddrett. Du må jo skifte ledningsnett, styreenhet, eksosanlegg og diverse andre ting. Passer radiatoren? Mye arbeid å bygge om, lønner seg aldri. Kan samme bremser brukes for å få det godkjent? Understell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...