Gå til innhold

dere som har bygget motor før. hvem feller bør ungås?


Ole-P
 Share

Anbefalte innlegg

som topic sier er det noen feller som burde ungås?

jeg skal starte å bygge om en 86 mod m20b25 motor til en 2.7turbo motor så hvis noen her har drevet å tuklet med denne motoren før så tar jeg gjerne imot alt av triks å tips angående denne motoren

ting jeg burde passe på når jeg demonterer å setter sammen så jeg ikke ødelegger noe osv.

ting som hvem vei skal stemplene ut av blokka. ned eller opp osv.

og ellers alle andre ting som er kjekke å vite.

så hvis du har noe info på hånda så skriv det ned her å hjelp en annen bmw entusiast til å lage et helvets rått bygg. son du seinere kan stå å nyte på treff å stå med tanken at den bilen der ga jeg bort info for å få så deilig som den er.,

så på forrhånd tusen takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Pass på å merk hvilken vei stempla satt og i hvilket hull dem satt.

- Stempla er det bare å dra opp når du tar dem ut.

- Hon sylindra før du setter det sammen igjen!

- Pass på at øverste stempelring står riktlig vei, slik av luft/drivstoff mengden kommer bak og får pressa ringen mot sylinderveggen.

- Merk hvilket rådelager og veivlager som satt hvor.

- Skal du ha fra hverandre toppen er det en fordel at du merker hva som satt hvor, så du får det likt sammen igjen!

Håper dette var til litt hjelp!

Hvis noen har mer å komme med, så spytt ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med stempler og råder er vell egentlig samme faen hvor sitter da jeg skal ha smidde råder stempler og alt av inn mat i toppen skal byttes. eller det som kan byttes i mere effekt givende deler. hehe skal lage et super bygg.

men en liten ting ja satt å lurte på nå er om noen vet om noen steder på nett det finnes komplett vekrsted manual på en m20b25 motor. eller om jeg må dra på et bmw verksted å kjøpe meg en der.

og er det noe spesial verktøy jeg tenger til å demontere/montere denne motoren. vet jeg trenger både utvending og invendig torks men noe annet en det?

noen spesial piper nøkler osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står ikke alt ned i minste detalj om m20b25 motoren nei. har boken og må si jeg ble skuffet over den. fikk bruk for det som sto en den en gang når jeg dreiv å leita etter noen skruer når jeg demonterte mitt konsollen i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...