Gå til innhold

E36 318i ønsket byttet i E36 (320++) eller E34 (520++)


ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Har en 318i E36 91mod (importet i 2003, men ble importert fordi den norske eieren som kjøpte den og jobbet i tyskland flyttet hjem igjen).

Runder straks 180 000km. Motoren går fin fint og maler bra. ;)

Det er 235/40-18 alu (sommerdekk) og 195/65-15 alu (vinterdekk).

Bare disse her koster ~16 000,- nytt. Sommerdekkene (Dunlop SP 9000) er blitt kjørt i én uke før vinteren kom, og Pirelli dekkene (pigg) ble satt på 15" alufelgene (disse dekkene koster over 1800,- stykket).

Anleggsmessig, så er det 120w Pioneer frontsett (i kickerpanalet), 330watt 6*9" Pioneer undermontert i hattehyllen (ikke synlig at dem er der), Pioneer DEH-P8600MP spiller (U.S. utgaven. Dvs ingen RDS og oddetallsmessig frekvenshopping på radio (for dem som bruker radio)).

1000 watt firekanals Boschmann forsterker, og en Kenwood DB+ 12" sub.

Hva som evt følger med bilen avhenger jo av hva folk er interessert i å bytte i ;)

Har noen bilder her:

IMG_3200_red.jpg

IMG_3213_red.jpg

IMG_3212_red.jpg

IMG_3210_red.jpg

(sommerfelger)

IMGP0126_sm.jpg

(vinterfelger)

Evt mer info er det bare å spørre om. *krysser fingrene for at noen i det hele tatt er interessert ;))

Merk: er bytting jeg tenker på, så det er bare å kaste ut forslag om bil og mellomlegg osv.

PS: forsterkeren er det noe bøll med, så den skal jeg sende inn til reperasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvor mye har du? ;)

Jeg er ute etter salg evt bytte med mellomlegg, fordi jeg da har en original bil å bytte inn til forhandler. (Skal ha meg E46...)

Heh. Vel... tenkte vel... Rundt 20-25 000,- :oops:

EDIT: Jeg har jo ikke akkurat forventet å få byttet med en E39 99mod med den pengesummen, sånn btw ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hva men den avtale med meg?

Hmm.. Men det er visse ting med den da... Hvor mange km -til- vil du regne med den vil gå? Altså... uten at man har en mekaniker i bagasjen til en hver tid ;)

Snakker jo selvsagt at den vil bli vedlikeholdt, osv som en normal bil.

Hva er den registert som? Altså... forsikringsmessig, etc. Hva har du i forsikring på den?

Er jo et stykke opp til Tromsø (var jo i militærtjeneste der oppe ;) )

Sånn rent logistisk.. hvordan løse den eventuelle knuten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M30 er en av BMW's sterkeste motorer som er laget :shock: så denne vil gå til du skyter den :wink:

Og hva mener du med visse ting??

Det eneste er at den er litt sint på lamb sonden når den er koblet till.

Og jeg holder på å fikse viberasjon i mellomakslingen, der det er masse muligheter å sette den hehe :D så det tar litt tid. ellers så er den ganske så strøken. :P

og vist noen lurer på hvorfor jeg vil bytte eller selge den, så er det fordi dama ikke er så gla i den :roll: Hun synes bilen er for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M30 er en av BMW's sterkeste motorer som er laget :shock: så denne vil gå til du skyter den :wink:

Og hva mener du med visse ting??

Det eneste er at den er litt sint på lamb sonden når den er koblet till.

Og jeg holder på å fikse viberasjon i mellomakslingen, der det er masse muligheter å sette den hehe :D så det tar litt tid. ellers så er den ganske så strøken. :P

og vist noen lurer på hvorfor jeg vil bytte eller selge den, så er det fordi dama ikke er så gla i den :roll: Hun synes bilen er for stor.

Menne.. de andre tingene jeg lurt på da? :roll:

Slik som forsikring, transport til/fra tromsø, etc? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 75% bonus 5 år. og betaler da ca 2800 i året trur jeg det var.

Beholder jeg bilen skal jeg ta ful kasko og det blir ca 5000.- i året. den er regga som 535i

Når det gjelder bytte av bil, må man jo kjøre like langt mener jeg.

Men før man kommer så langt så må man ta bilder av det den andre ønsker å være ærlige å skrive ned de eventuelle feiler og mangler det måtte være på bilene. bilder av kviteringer og hva som er gjort med bilen.

Vi her inne på forumet er ikke tjent med å lure hverandre, da vi har kontakt nesten vær dag på forumet :wink:

Man kan også bli enig om å ta NAF test vis det er ønskelig

Min blir EU godkjent denne uken da jeg bare trenger å stramme handbrekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 75% bonus 5 år. og betaler da ca 2800 i året trur jeg det var.

Beholder jeg bilen skal jeg ta ful kasko og det blir ca 5000.- i året. den er regga som 535i

Når det gjelder bytte av bil, må man jo kjøre like langt mener jeg.

Men før man kommer så langt så må man ta bilder av det den andre ønsker å være ærlige å skrive ned de eventuelle feiler og mangler det måtte være på bilene. bilder av kviteringer og hva som er gjort med bilen.

Vi her inne på forumet er ikke tjent med å lure hverandre, da vi har kontakt nesten vær dag på forumet :wink:

Man kan også bli enig om å ta NAF test vis det er ønskelig

Min blir EU godkjent denne uken da jeg bare trenger å stramme handbrekke

Kjøre like langt? Dvs? Møtes på halvveien, eller noe annet du mente?

Hvordan (hvis man skal prate litt løst om det) kan du tenke deg det blir prismessig? Altså.. mellomlegg osv.

Det med bilder, skrive ned evt feil/pirk osv er jeg helt enig i :)

Det du nevnte med lambdasensoren.. Er det en såpass grei/enkel jobb for deg slik at du evt kan få det fikset? Er vel kanskje noe du vil fikse uansett på den, selv om den evt ikke blir solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, så fungere motoren utmerket uten lamb, og går som en kule :wink: den får bare litt annen blanding når den er koblet til og går da litt ugjevnt. den er jo trimmet, så en løsning jeg hadde gjort var å få brebonds lamb.

Blir jeg å beholde bilen så setter jeg muligens en M5 motor , eller får tak i en 745 turbotopp og setter turbo på den.

ja møtes på hvalvien tenkte jeg på.

Pris / mellomlegg

ja hva skal du ha for din??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...